کد خبر: 174681 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 سپتامبر 2018 - 09:19

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان:

سامانه کشوری سیار خونگیری در پیاده راه فرهنگی رشت مستقر شد

سامانه کشوری سیار خونگیری با امکانات مجهز و با هدف سهولت دسترسی مردم برای اهدای خون در پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت مستقر شد.

 به گزارش خوبان، مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان گفت: این سامانه حدود یک ماه گذشته در شهرستان رودبار مستقر شده بود، امروز با ورود به رشت در پیاده راه فرهنگی این کلانشهر برای خونگیری از مردم نوعدوست استقرار یافته است.

ایرنا نوشت: گیتی ایزدی پور، از شهرداری و شورای اسلامی رشت به منظور همکاری با انتقال خون برای استقرار این سامانه سیار در پیاده راه فرهنگی این کلانشهر قدردانی کرد.

وی ضمن قدردانی از مردم گیلان برای همکاری با انتقال خون استان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران از آنها خواست تا همه ایام برای اهدای خون اقدام کنند و شرکت در کار خداپسندانه را به روزهای خاص اختصاص ندهند.

طبق برنامه ریزی قرار است تا این سامانه طی ماههای آینده همچنان در پیاده راه فرهنگی رشت مستقر باشد.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی ، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال) ، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.

پایگاه انتقال خون در رشت میدان فرهنگ، خیابان آزادگان جنب پارک اندیشه و اداره کل انتقال خون استان گیلان، شهرستان لاهیجان در خیابان امام خمینی جنب بیمارستان ۲۲ آبان، لنگرود در خیابان دکتر شریعتی جنب شبکه بهداشت و درمان، پایگاه انتقال خون رودسر در خیابان انقلاب بیمارستان شهدا، پایگاه انتقال خون بندرانزلی در میدان امام خمینی، سیمتری جنب اداره هواشناسی، فومن در خیابان شهید بهشتی جنب آتش نشانی، تالش خیابان شهید بهشتی جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستارا خیابان امام خمینی جنب بیمارستان دکتر شریعتی فعال هستند.

 

انتهای پیام/۶۵۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads