کد خبر: 174630 - تاریخ: دوشنبه، 17 سپتامبر 2018 - 13:36

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان :

اورژانس گیلان در طرح ساحلی، ۷۰ نفر را نجات داد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: در اجرای طرح امدادساحلی این مرکز تاکنون، ۷۰ نفر از غرق شدگی نجات یافتند.

به گزارش خوبان، پیمان اسدی روز دوشنبه به مناسبت چهل و سومین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: با اجرای طرح امدادساحلی از ۲۰ خرداد و ادامه آن تا هفته اول مهر، ۲۵ کمپ از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان در نوار ساحلی استان برای خدمات رسانی فعال شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود در داخل طرح های ساحلی فوت ناشی از غرق شدگی نداشتیم، اظهار داشت: از هم استانی و مسافران می خواهیم تا با توجه به فعالیت نیروهای امدادی در داخل طرح ها، از شنا در خارج از طرح های سالم سازی دریا خودداری شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای طرح تابستانی این مرکز (۲۰ خرداد سال جاری) تاکنون، ۲۵ هزار و ۲۵۳ ماموریت از سوی نیروهای این مرکز انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۶۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در شهرستان های مختلف گیلان بیان داشت: در طرح گسترش ۱۳۹۹ بایستی ۲۰ پایگاه به پایگاه های استان اضافه شود که در صورت وجود امکانات این مهم تحقق می یابد.
اسدی خاطر نشان کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان دارای ۱۳۰ دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ موتورلانس است که تعداد موتور آمبولانس ها را به ۱۰ افزایش خواهیم داد.
وی با بیان این که اورژانس گیلان در زمان حاضر دارای ۴۵۰ پرسنل عملیاتی است، گفت: یکصد نیروی عملیاتی کم داریم که این مهم یکی از مشکلات اصلی در اورژانس استان است.
وی درباره موضوع پلاک گذاری آمبولانس های جدید مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان اضافه کرد: تا پایان سال همه آمبولانس های اورژانس پلاک گذاری می شوند.

 

انتهای پیام/۲۱۲۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads