کد خبر: 174610 - تاریخ: دوشنبه، 17 سپتامبر 2018 - 09:12

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان

ناجا با اقدامات هنجارشکنانه در ماه محرم برخورد می‌کند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: نیروی انتظامی گیلان با هرگونه اقدامات هنجارشکنانه و خلاف مصالح عمومی در ماه محرم برخورد می‌کند.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمدرضا جعفری‌ خیرخواه  اظهار داشت:‌ نیروی انتظامی گیلان با توجه به حرمت ماه محرم و مراسم عزاداری امام حسین(‌ع) و در راستای برقراری نظم و امنیت مطلوب با هرگونه اقدامات هنجارشکنانه و خلاف مصالح عمومی برخورد می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان از آمادگی کامل پلیس برای تأمین امنیت در جریان سوگواری‌های مام محرم در این استان خبر داد و افزود:‌ از متولیان هیئت‌ها،‌ مساجد،‌ تکایا و برگزارکنندگان مراسم‌های سوگواری می‌خواهیم در این مسیر با پلیس نهایت همکاری را داشته باشند.

جعفری خیرخواه با تأکید بر همراهی مؤثر پلیس با آحاد مردم و قشرهای مختلف در عزاداری سرور و سالار شهیدان عنوان کرد:‌ مأموران انتظامی با تأسی جستن از امام حسین‌(ع) برای مبارزه با مصادیق ظلم و دفاع از حق مظلومان همواره آماده بوده و در این راه مقدس آماده شهادت هستند.

وی حفظ رعایت حجاب و عفاف را ضامن ارتقای امنیت روانی آحاد مردم جامعه دانست و در اهمیت آن اظهار داشت:‌ داشتن حجاب و پوشش مناسب،‌ پرهیز از مدگرایی،‌ آرایش نامتعارف در معابر عمومی و خودداری از انجام اعمال مغایر با تعالیم اسلامی به حفظ امنیت و ثبات در جامعه کمک می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان از برخورد پلیس با هنجارشکنان به ویژه در ایام ماه محرم خبر داد و تصریح کرد:‌ نیروی انتظامی گیلان برای پاسداشت حرمت ماه محرم و سوگواری عزاداران حسینی(‌ع) با هرگونه رفتارهای هنجارشکنانه و خلاف عمومی برخورد می‌کند.

جعفری خیرخواه به برخی از توصیه‌های پلیس در راستای حفظ و برقراری امنیت در ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: برای استقرار نظم،‌ مشخصات مسئولان هیئت‌ها و برنامه‌های هیئت باید از قبل به کلانتری و پاسگاه‌های محل جهت هماهنگی و پوشش ترافیکی و امنیتی لازم اعلام شود.

وی به معرفی همیاران پلیس به کلانتری و پاسگاه‌ها جهت آموزش،‌ توجیه و اخذ ملزومات و کاور مربوطه تأکید کرد و ابراز داشت:‌ مسئولان تمانی هیئت‌های عزاداری باید زمان حرکت خود را به اطلاع رؤسای کلانتری و پاسگاه‌های مربوطه رسانده و پس از هماهنگی،‌ برنامه‌ سوگواری خود را آغاز کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان به نحوه حضور هیئت‌های سوگواری نیز اشاره کرد و گفت:‌ حضور هیئت‌ها در سطح شهر باید بر اساس جدول زمانی که از قبل هماهنگ شده انجام گیرد بنابراین حضور خارج از این برنامه باید با کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگ شود.

جعفری خیرخواه با بیان اینکه مسئولان هیئت‌ها و همیاران پلیس باید از بروز هرگونه رفتار و اعمال ناصحیح جلوگیری کنند عنوان کرد:‌ هماهنگی هیئت‌های عزاداری با پلیس‌ و توجه به توصیه‌های مأموران به انضباط بخشی در امور ترافیکی و برپایی منظم مراسم سوگواری کمک شایانی می‌کند.

وی خودداری از انجام اعمالی نظیر نصب و چسباندن اطلاعیه،‌ پرچم و علائم بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر و جاده‌ها را خواستار شد و ابراز داشت:‌ سوار کردن افراد مربوط به هیئت در پشت کامیون‌های باری و جا‌به‌جایی آن‌ها در سطح شهر خلاف مقررات است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان ضمن درخواست از آحاد مردم و شهروندان برای همکاری با پلیس خاطرنشان کرد:‌ جهت رعایت حقوق شهروندان،‌ هیئت‌های عزاداری باید به زمان شروع و پایان مراسم توجه داشته باشند و برنامه‌های خود را الزاماً تا ساعت ۲۴ به اتمام برسانند.‌

انتهای پیام/م

 
 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads