کد خبر: 174586 - تاریخ: یکشنبه، 16 سپتامبر 2018 - 16:05

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

دولت برای تأمین برخی داروهای خاص وارداتی از توان بخش خصوصی استفاده کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: دولت برای تأمین برخی داروهای خاص خارجی از توان بخش خصوصی استفاده کند.

به گزارش خوبان، محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ دولت برای تأمین برخی داروهای خاص و ملزومات پزشکی که منشاء ورود آن‌ها از خارج کشور است می‌تواند از توان و ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تولید بسیاری از اقلام دارویی در داخل کشور سخن گفت و عنوان کرد:‌ بسیاری از داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مصرف داخل،‌ هم‌ اکنون در داخل کشور تولید می‌شود و این قضیه در شرایط کنونی به کشور کمک شایانی کرده است.

قربانی برخی مؤلفه‌های داخلی که بر روند تولید داروها در داخل کشور دارند تأثیر منفی دارند را برشمرد و ابراز داشت:‌ افزایش نرخ تورم و یا‌ تغییرات اساسی در قیمت حامل‌های انرژی‌ از جمله موارد چالش برانگیزی است که تولیدکنندگان داروهای داخلی را به شدت مورد آزار قرار می‌دهد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس به واردات مواد اولیه در بخش داروسازی نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ تغییر در نرخ این مواد اساسی و افزایش دستمزد نیروی کار و عناصری نظیر این، در‌ قیمت تمام شده کالا تأثیر منفی گذاشته و باعث افزایش قیمت محصول نهایی می‌شود.

وی تغییر رویکردها و اعمال سیاست‌های حمایتی از تولید کنندگان داخلی دارو و تجهیزات پزشکی را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ انتظار داریم مجموعه دولت و وزارتخانه‌های مربوطه برای رفع چالش‌های پیش روی فعالان عرصه تولید دارو،‌ اقداماتی را به انجام برسانند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به واردات برخی اقلام دارویی از سایر کشورها عنوان کرد:‌ در حال حاضر برخی از داروهای خاص و تجهیزات پزشکی به همراه مواد اولیه ساخت داروها از خارج کشور وارد می‌شود که این عامل، مشکلاتی را در این عرصه ایجاد کرده است.

قربانی استفاده مؤثر از توان شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه واردات داروها را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ این مجموعه‌ها با توجه به آزادی عمل و تجاربی که دارند می‌توانند به شیوه‌های خاص خود اقدام به دور زدن تحریم‌ها کرده و نیاز دارویی کشور را برآورده سازند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با اشاره به نوع رویکرد دولت نسبت به شرکت‌های خصوصی وارد کننده دارو تصریح کرد:‌ با توجه به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان،‌ دولت می‌تواند با حمایت از بخش خصوصی و اعتماد به آن‌ها،‌ نیاز دارویی کشور را تأمین کند.

وی وضعیت کنونی بازار داروهای داخلی را نسبتاً رضایت‌بخش اعلام کرد و افزود:‌ دولت و وزارتخانه‌های مربوطه در حوزه‌های پزشکی و بازرگانی،‌ تاکنون عملکرد خوبی در زمینه تأمین نیازهای دارویی کشور داشته‌اند و با کنترل اوضاع شرایط کنونی را به خوبی مدیریت کرده‌اند.

انتهای پیام/ ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads