کد خبر: 174550 - تاریخ: یکشنبه، 16 سپتامبر 2018 - 08:56

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

آغاز اجرای پروژه ریلی بندر انزلی منوط به تکمیل مطالعات نهایی است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت:‌ آغاز اجرای پروژه ریلی بندرانزلی را منوط به تکمیل مطالعات نهایی مشاوران دانست.

به گزارش خوبان، محمد راستاد اظهار داشت:‌ عملیات اجرایی دسترسی بندرانزلی به پس کرانه از طریق خط ریلی پس از انجام و تکمیل مطالعات مقدماتی و تکمیلی آن توسط مشاوران،‌ تا قبل از پایان امسال به مرحله اجرا در می‌آید.

تسنیم نوشت: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد: ارزیابی دقیق پیرامون گزینه‌های ایجاد دسترسی ریلی بندرانزلی از جمله مهم‌ترین رئوس برنامه‌هایی است که در جریان سفر بنده و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

راستاد با بیان اینکه مشاوران طرح‌، گزینه‌های مختلف اجرای پروژه ریلی بندرانزلی را تشریح کرده‌اند افزود:‌ در حال حاضر نتایج مطالعات برنامه‌ریزی ارزش که توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای پروژه ریلی بندرانزلی در حال انجام است به سمع شرکت ساخت و توسعه رسید.

وی از اعلام نهایی نتیجه مطالعات برنامه‌ریزی ارزش پروژه ریلی بندرانزلی تا پایان مهرماه خبر داد و ابراز داشت:‌ پس از تکمیل نهایی این گزارشات،‌ مشخص می‌شود که چه گزینه‌ای به‌عنوان گزینه ارجح برای اتصال ریلی بندرانزلی باید توسط شرکت مجری طرح انتخاب و اجرا شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور آغاز اجرای پروژه ریلی بندرانزلی را منوط به تکمیل مطالعات نهایی مشاوران دانست و بیان داشت:‌ عملیات اجرایی دسترسی بندرانزلی به پس‌کرانه از طریق راه‌آهن،‌ پس از پایان این مرحله،‌ تا قبل از پایان امسال آغاز می‌شود.

راستاد با اظهار امیدواری از تحقق پیش‌بینی‌های انجام شده در مسیر اجرای پروژه ریلی بندرانزلی تصریح کرد:‌ تلاش داریم با مهیا کردن شرایط و پس از انتخاب پیمانکار مجری طرح و تخصیص منابع و اعتبارات مورد نیاز،‌ عملیات اجرایی پروژه راه آهن بندرانزلی هر چه سریع‌تر آغاز شود.

وی ایجاد رقابت‌‌پذیری در بنادر تجاری کشور را بدون اتصال ریلی بنادر به قسمت‌های مختلف حمل و نقل غیرممکن اعلام کرد و اظهار داشت:‌ با توجه به محدودیت پس‌کرانه‌ای بندرانزلی، استفاده از حمل و نقل چند وجهی ‌و اتصال آن به شبکه ریلی بسیار ضروری است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در بندرانزلی را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که می‌تواند در مسیر بهره‌برداری از پتانسیل‌های بالقوه بندرانزلی بسیار مؤثر واقع شود توسعه حمل و نقل ریلی است.

به گزارش تسنیم، در جریان سفر‌ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از برج کنترل ترافیک دریایی(Vts)، موج‌شکن غربی و مبلمان شهری آن، پایانه مسافربری دریایی، محوطه بندری و پروژه‌‌های در حال ساخت مجتمع بندری انزلی بازدید به‌عمل آمد.

انتعهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads