کد خبر: 174519 - تاریخ: شنبه، 15 سپتامبر 2018 - 14:14

گیلان قطب تولید بوقلمون در کشور

گیلان با پرورش ۲۰ هزارو ۹۰۰ قطعه بوقلمون مادر ۴۵ درصد جوجه بوقلمون کشور را تولید می‌کند.

به گزارش خوبان، امیر حجت علی اکبر نژاد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: در استان گیلان ۴ واحد پرورش بوقلمون مادر وجود دارد که با پرورش ۲۰ هزارو ۹۰۰ قطعه بوقلمون مادر ۴۵ درصد جوجه بوقلمون کشور را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲ کارخانه بزرگ جوجه کشی کشور در استان گیلان وجود دارد افزود: سالانه ۴ میلیون قطعه جوجه بوقلمون سراسر کشور، در این ۲ واحد جوجه کشی تولید و به پرورش دهندگان این صنعت عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت:همچنین ۹ واحد پرورش بوقلمون گوشتی در گیلان وجود دارد که سالانه ۵۰۰ هزار تن گوشت بوقلمون تولید و وارد بازار مصرف در گیلان و کشور می‌شود.

میر حجت علی اکبر نژاد با بیان اینکه تولید کنندگان صنعت بوقلمون از سال ۹۰ تاکنون با تولید با کیفت خود توانستند کشور را از واردات بوقلمون بی نیاز کنند افزود: راه اندازی کشتارگان مختص بوقلمون از نیاز استان است وسر مایه گذاران که اقدام به راه اندازی کشتارگاه بوقلمون کنند از حمایت ویژه جهاد کشاورزی در زمینه دریافت تسهیلات و صدور پروانه ساخت و بهره برداری بهرمند می‌شوند.

وی همچنین گفت: برای حمایت از تولید وایجاد اشتغال به پرورش دهندگان صنعت بوقلمون تسهیلات پرداخت می‌شوند و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت کارا و صندوق کار آفرینی و امید تسهیلات ۱۰ تا ۱۸ درصدی دریافت کنند.

امید وهابی کارشناس ماکیان سازمان جهاد کشاوری استان گیلان نیز گفت: صنعت پرورش بوقلمون از صنعت‌های جوان کشور است و با توجه به جوان بودن این صنعت مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است.

وی به مزایای گوشت بوقلمون و فواید آن اشاره کرد و افزود: ۶۵ درصد گوشت بوقلمون سفید و ۳۵ درصد آن گوشت قرمز است که گوشت سفید شامل سینه و بال و گوشت قرمز شامل ران و گردن است.

کارشناس ماکیان سازمان جهاد کشاوری استان گیلان تصریح کرد: پرورش دهندگان بوقلمون از آنتی بیوتیک استفاده نمی‌کنند واز جایگزین‌های آنتی بیوتیک برای پرورش این پرنده استفاده می‌شود و به دلیل طولانی بودن دوره پرورش اثر مواد جایگزین آنتی بیوتیک نیزبه تدریج از بین می‌رود.

انتهای پیام/۲۱۲۱۲۱

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads