کد خبر: 17451 - تاریخ: دوشنبه، 28 ژانویه 2013 - 10:36

حسین شریعتمداری در جمع بسیجیان تهران ؛

آنجایی از عملکرد دولت مورد انتقاد است که مانند اصلاح‌طلبان عمل می‌کند

خوبان خبر: مدیر مسئول کیهان: شرایط کنونی حساس است و نه بحرانی، بحران هنگامی است که پایه ها و مولفه های اقتدار یک نظام تضعیف شده باشد اما شرایط حساس می تواند خطرناک باشد و باید ببینیم کجا هستیم و در چه نقطه ای ایستاده ایم.

به گزارش خوبان به نقل از مهر،  حسین شریعتمداری در جمع بسیجیان تهران در همایش گفتمان بصیرت با موضوع شایسته گزینی در انتخابات با تاکید بر اینکه امروز در شریط حساسی به سر می بریم، گفت: شرایط کنونی حساس است و نه بحرانی، بحران هنگامی است که پایه ها و مولفه های اقتدار یک نظام تضعیف شده باشد اما شرایط حساس می تواند خطرناک باشد و باید ببینیم کجا هستیم و در چه نقطه ای ایستاده ایم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه به قول مقام معظم رهبری به پیچ بزرگ تاریخ نزدیک شده ایم، گفت: زمانی ما درهیچ جای دنیا حساب نمی شدیم اما الان این طور نیست عقربه های استراتژیک امریکا در خاورمیانه از دستش خارج شده و به نفع ما مصادره شده است امروز جایگاه ما بسیار برجسته تر از گذشته است.

این روزنامه نگار با تاکید بر اینکه ما با دشمن درگیری ماهیتی داریم، گفت: مادامی که ما بر اسلام ناب و ظلم ستیزی تاکید داریم ماهیت های ما با هم درگیر است.

وی افزود: دشمن راههای مختلفی چون جنگ تحمیلی، جنگ سفارتخانه ها و مسئله هسته ای را آزمایش کرده که همه اینها بهانه است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: غربی ها برای انتخابات پیش رو یک هدف اصلی و یک هدف بعدی تعریف کرده اند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی غربیها شخص انتخاب شونده نیست تصریح کرد: غربی ها می دانند هرکس که انتخاب شود الزاما در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی عمل می کند و اگر بخواهد از چارچوب بیرون رود در قدرت جایی نخواهد داشت همانطور که کسی مانند بنی صدر عزل شد.

شریعتمداری افزود: انتخابات در کشورهایی مانند ایران برای غربی ها بستری مناسب برای ایجاد بلوا و ناامنی است.

وی با اشاره به عوامل فتنه و انتخابات آزاد گفت: عوامل فتنه فسیل زنده هستند، انتخابات آزاد نیز جاده فرعی.

این تحلیل‌گر سیاسی با تاکید بر اینکه به دو علت انتخابات آزاد را مطرح می کنند، گفت: اول برای اینکه عقبه خود را که همان ادعاهای تقلب در انتخابات 88 بود مجبور نباشند پس بگیرند. علت دوم فراهم کردن نوعی تردید یا زمینه سازی برای آن است. خود آقایان نیز می دانند انتخابات آزاد است.

وی با اشاره به اینکه در صدر اسلام نگاهها به سمت خواص بود، اضافه کرد: امروز همه نگاهها به سمت رهبری است و اگر یکی از خواص می لغزد خودش رفوزه شده و سقوط می کند.

به گزارش مهر، شریعتمداری در پاسخ به سوال یکی از حاضران در خصوص نامه نگاری بین او و عسگر اولادی و واکنش ها نسبت به آن اظهار داشت : عسگر اولادی از استوانه های انقلاب است و فداکاریهای ایشان برکسی پوشیده نیست اما به نظر می رسد خودشان اصرار دارند دیگران در خصوص اظهاراتشان نظر دهند.

مدیر مسئدول روزنامه کیهان در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر شما درخصوص ائتلاف سه گانه چیست پاسخ داد: خود آقایان عنوان کردند این ائتلاف یه این معنا نیست که یکی از ما سه نفر می خواهد رئیس جمهور شود ممکن است کاندیدای دیگری به جز ما سه نفر از این ائتلاف بیرون آید.

وی ادامه داد: در این ائتلاف معیارهای تازه این به وجود آمده است که خیلی خوب است اینکه مثلا معاون اول خود را معرفی کنند.

شریعتمداری در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت: اصلاح طلبان قطعا وارد انتخابات می شوند و رای می دهند بعضی از چهره های شاخصشان که در فتنه 88 نقش داشتند قطعا رد صلاحیت می شوند. البته دربین خودشان درگیری شدیدی است عده ای از آنها می گویند تحریم  کنیم و عده ای می گویند اگر تحریم کنیم به کجا می رسیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با رایی که به احمدی نژاد داده ایم چه کنیم، گفت: دولت نهم به لحاظ عمرانی با دولتهای قبلی قابل مقایسه نیست. به اصلاح طلبانی که ایراد می گیرند باید گفت شما دیگر چیزی نگویید اتفاقا آنجایی از عملکرد دولت مورد انتقاد است که مانند اصلاح طلبان عمل می کنند. یعنی این ایراد در درجه اول به اصلاح طلبان وارد است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پایان درخصوص ساکتین فتنه خاطر نشان کرد: ساکتین فتنه دو نوع هستند؛ عده ای از آنها می دیدند چه اتفاقی می افتد و سکوت کردند، اینها همانند فتنه گران مجرم هستند عده دیگر نمی دانند چه اتفاقی دارد می افتد. مجلس و ریاست جمهوری جای چنین افراد کودنی نیست واین افراد صلاحیت در کانونهای حساس تصمیم گیری نظام  را ندارند و عجیب است که احساس تکلیف می کنند که حضور داشته باشند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads