کد خبر: 174377 - تاریخ: جمعه، 14 سپتامبر 2018 - 12:28

خوبان خبر از همایش شیرخوارگان حسینی در خمام و چوکام گزارش می دهد:

طنین «لالایی» مادران عاشورایی در سوگ سرباز ۶ ماهه «کربلا»

نویسنده : سارا احمدی

همزمان با اولین جمعه ماه محرم، به یاد حضرت علی اصغر (ع) فرزند شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همایش شیرخوارگان حسینی در مسجد جامع خمام و چوکام  برگزار شد.

به گزارش خوبان خبر؛ همزمان با اولین جمعه ماه محرم، به یاد حضرت علی اصغر (ع) فرزند شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همایش شیرخوارگان حسینی در مسجد جامع خمام و چوکام  برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور مادران برگزار شد؛ دوستداران و سوگواران سیدالشهدا(ع) و یارانش، به یاد معصومیت و مظلومیت طفل شش ماهه دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

مادران عاشورایی و دوستدار سیدالشهدا(ع) نوزادان و کودکان خود را با لباس و سربند مزین به نام حضرت علی اصغر (ع) بر روی دست گرفته و با شیرخوارگان عاشورایی اظهار هم نوایی کردند.

مادران عزادار با پوشیدن لباس های سیاه و بستن سربندهایی متبرک به نام حضرت علی اصغر(ع) ، به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند .

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت که با زمزمه های خود کودکانی را که در دست گرفته بودند آرام می کردند به یاد لب تشنه کوچکترین شهید دشت کربلا گریستند و اشک های خود را تقدیم به بانو رباب ، همسر سردار تشنه کام کربلا و مادر کوچکترین شهید تاریخ کردند .

این شیرخوارگان آمده بودند که با جرعه ای از دریای بیکران ایثار و معرفت سیراب شوند و در راه دفاع و صیانت از اسلام، قرآن و ولایت به کربلایی‌هایی عطشان اقتدا کنند.

صدای بی امان گریه کودکان، لب‌های تشنه و گریه‌های جگرسوز نوزاد ۶ ماهه ارباب را تداعی می‌کرد که در آن ظهرر عاشورا نه نوای لالایی مادر، نه صدای نرم و آرامش بخشش و نه حتی آغوش گرم و پر مهرش آرامش نمی‌کرد…
 

 

انتهای پیام/۲۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads