کد خبر: 174351 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 سپتامبر 2018 - 17:32

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

اتصال شبکه ریلی ‌به بندرانزلی اقتصاد کشور را رونق می‌بخشد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی به بندر انزلی ضروری است گفت: این پدیده علاوه بر توسعه حمل و نقل بار و مسافر اقتصاد کشور را رونق می‌بخشد.

به گزارش خوبان،  حسین چراغی ظهر امروز در سی و هشتمین نشست ماهانه توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با موضوع “نحوه اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی” اظهار داشت: پیوستن بندرانزلی به شبکه ریلی کشور در اقتصاد گیلان اهمیتی گسترده دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به کریدور شمال و جنوب، کردیدورهای فعال در منطقه و افزوده شدن کریدور‌های جدید در شبکه حمل و نقل کشور، پیوستن بندر انزلی به شبکه ریلی یک ضرورت مهم است.

چراغی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در توسعه شبکه ریلی بندرانزلی امری ضروری است و باید به این مقوله توجه شود افزود: حمل و نقل چندوجهی در دنیای امروز یک رویکرد جدی در حمل و نقل جهانی محسوب می‌شود و برای اینکه از این حوزه عقب نمانیم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم.

وی با بیان اینکه بنادر حاشیه خزر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند  و توسعه این بنادر به حمل و نقل چند وجهی یک ضرورت است افزود: برخی از کشور‌ها به منظور  فعالیت‌های حمل و نقلی تنها حمل و نقل ریلی را برای اقدامات خود انتخاب می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه کشورهای توسعه یافته با ترکیب شبکه ریلی و دریایی، شبکه حمل نقل ترکیبی را ایجاد کردند خاطرنشان کرد: شبکه حمل و نقل ترکیبی در تجارت بین‌المللی بسیار مثمر ثمر و بوده و عاملی برای توسعه است‌.

چراغی اتصال شبکه ریلی به بندرانزلی را یک نیاز ضروری دانست و با اشاره به اینکه با توجه به بازارهای هدف در روسیه و کشورهای CIS فعال شدن حمل نقل ترکیبی در بندر انزلی یک نیاز اساسی است افزود: این پدیده علاوه بر توسعه حمل  و نقل بار و مسافر اقتصاد کشور را رونق می‌بخشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه بندر انزلی ۱۴۲ هکتار اراضی و ۱۰ میلیون کالا ظرفیت را دارد خاطرنشان کرد: بندر انزلی مطابق با استانداردهای لازم دارای پس‌کرانه مطلوب بوده و پاسخگوی اقدامات تجاری و‌ترانزیتی است.

 مدیرعامل مهندسان مشاور کریت کارا نیز در این نشست با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه مهندسی ارزش دستاورد‌های زیادی را به دنبال دارد بیان کرد: برنامه‌ریزی مهندسی ارزش در پیوستن بندرانزلی به شبکه ریلی اثرگذار است.

کامران امامی با بیان اینکه گام‌های بلند و برنامه‌ریزی‌های متعددی به منظور پیوستن بندرانزلی به شبکه ریلی انجام شده است تاکید کرد: اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی تاثیرات بسزایی را در توسعه اقتصادی کشور دارد.

مدیرعامل مهندسان مشاور کریت کارا با تاکید بر اینکه اتصال بندر انزلی به کریدور شمال جنوب اقدامی اثرگذار در اقتصاد کشور است خاطرنشان کرد: با اتصال شبکه ریلی کشور به بندر انزلی کریدور ترانزیت بین‌المللی کشور تکمیل می‌شود.

امامی با اشاره به اینکه پروژه راه ابریشم جدید با اعتبار ۹۰۰ میلیارد دلاری دنبال می‌شود تصریح کرد: اتصال شبکه ریلی کشور به بندرانزلی در راستای تکمیل پروژه راه ابریشم جدید بوده که در توسعه پایدار و افزایش توسعه گردشگری اثرگذار است.

 انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads