کد خبر: 174253 - تاریخ: چهارشنبه، 12 سپتامبر 2018 - 13:39

تقابل حامیان گوش بزنگ با دیو بی‌سوادی ؛

ایستگاه «دست‌های مهربانی» به کار خود پایان داد / بیش‌از ۶۰۰ دانش‌آموز کم‌بضاعت بخش خمام نیازمند حمایت خیرین هستند

شاید شنیدن آنکه در بخش خمام خانوارهایی هستند که به دلیل ناتوانی در تامین نیازهای اولیه‌ی تحصیل فرزندانشان همچون کیف و لوازم تحریر به ناچار تصمیم به ترک تحصیل فرزند یا فرزندان خود خواهند گرفت، با در نظر گرفتن آمار بیش‌از ۶۰۰ دانش‌آموز کم‌بضاعت و بی‌‌بضاعت این‌بخش خارج از انتظار نباشد.

به گزارش خوبان خبر؛شعار «ایران را مدرسه کنیم» نقطه‌ی تقابل «دیو بی‌سوادی» است. دیو پلیدی که در فرهنگ ایران هیچگونه جایی ندارد ؛ همان مردمانی که پیامبر مهربانی (ص) معتقد بود «اگر دانش در ثریا باشد مردمانی از پارس به آن دست خواهند یافت».
اما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی که زندگی را بر بسیاری سخت نموده، شاید شنیدن آنکه در بخش خمام خانوارهایی هستند که به دلیل ناتوانی در تامین نیازهای اولیه‌ی تحصیل فرزندانشان همچون کیف و لوازم تحریر به ناچار تصمیم به ترک تحصیل فرزند یا فرزندان خود خواهند گرفت، با در نظر گرفتن آمار بیش‌از ۶۰۰ دانش‌آموز کم‌بضاعت و بی‌‌بضاعت این‌بخش خارج از انتظار نباشد.

در همین راستا و در ادامه‌ی جشن عاطفه‌ها که همه‌ساله در آستانه‌ی بازگشایی مدارس برگزار می‌گردد، ایستگاهی مردمی تحت عنوان «دست‌های مهربانی» توسط تشکل‌های مردم‌نهاد جمعیت نو اندیشان، خیریه مهر و میهمانی خدا، با حمایت کمیته امداد، شهرداری و شورای شهر در مرکز شهر برپا گردید تا به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی برای کمک به دانش‌‌آموزان نیازمند زیر نظر مرکز نیکوکاری خمام «به شماره ثبت ۷۴۲۸» اقدام نماید.
ایستگاهی که برای پیگیری یکی‌از مهمترین موضوعات این‌ایام، یعنی «ماه مهر و بازگشایی مدارس» فعالیت نمود و علیرغم برخی برخوردهای دلسردکننده، از لطف و حمایت قلب‌های وسیع بیش‌از ۱۰۰ نفر از مردم نوع‌دوست و مهرورز بخش خمام قرار گرفت ؛ همان مردمی که چندی پیش در کمک‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان در صحنه حضور داشتند.

شاید هیچ‌یک از دستاوردهای گروه‌های خیریه به اندازه‌ی شاد کردن دل یک محصل کم سن و سال نبوده باشد ؛ همان‌هایی که حالا تعدادشان در خمام کم نیست و چندان با رکود اقتصادی، افزایش دلار، گرانی و سیاست آشنا نبوده و به‌راحتی با یک کیف یا جامدادی از ته دل خوشحال می‌شوند. همان‌هایی که فقر را زمانی می‌چشند که هم‌کلاسی خود را صاحب کیف و دفتر زیبا می‌بینند و دستان خود را خالی.

با وجود آنکه ایستگاه «دست‌های مهربانی» پس‌از ۳ شبانه‌روز به کار خود پایان داد، اما این‌مهربانی به واسطه‌ی حمایت شما مردمان خوب تا پیش‌از بازگشایی مدارس به صورت چهره به چهره ادامه خواهد یافت. حمایتی که انتظار می‌رود با وجود آمار بالای دانش‌آموزان نیازمند در خمام چند برابر گردیده و افراد بیشتری را بتوان تحت پوشش کمک‌ها قرار داد، چرا که همه باید از حق آموزش و تحصیل برخوردار شوند.

به گزارش خوبان خبر،  تمامی کمک‌های نقدی و غیرنقدی دریافتی برای دانش‌آموزان نیازمند بخش خمام هزینه شده و گزارش کاملی از میزان کمک‌ها و مستندات تحویل به نیازمندان تا پیش‌از بازگشایی مدارس ارائه خواهد شد. همچنین علاقه‌مندان برای مشارکت می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۳۴۴۲*۹۷*۷۸۸* «ستاره ۷۸۸ ستاره ۹۷ ستاره ۳۴۴۲ مربع» از طریق تلفن همراه کمک‌های نقدی خود را در اختیار مرکز نیکوکاری خمام قرار دهند.

 

انتهای پیام/۳۵۳۲

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads