کد خبر: 174043 - تاریخ: شنبه، 8 سپتامبر 2018 - 15:32

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان:

امسال احداث ۵۰۰ واحد اقامتی بوم‌گردی پیش‌بینی شده است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان احداث و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را یکی از برنامه‌های این نهاد برای اشتغال‌زایی نیازمندان عنوان کرد و گفت: برای امسال احداث و توسعه ۵۰۰ واحد اقامتی بوم‌گردی در روستاهای استان پیش بینی شده است.

به گزارش خوبان خبر ؛ حبیب‌الله رضادوست روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، از پرداخت هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۳۸۵ طرح به مددجویان این نهاد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: برای امسال پرداخت هفت هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان هدفگذاری شده است. 
وی با اشاره به اینکه تسهیلات در قالب سه منبع اعتباری به نیازمندان پرداخت می شود، اظهار داشت: یک منبع از اعتبارات قرض الحسنه بانکی از محل بند ب تبصره ۱۶ انجام می شود که سقف آن ۲۰ میلیون تومان بوده و برای ۲ هزار و ۷۰۶ نفر با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 
رضا دوست ادامه داد: همچنین تسهیلات دیگری از صندوق اشتغال نیازمندان بصورت قرض الحسنه برای یک هزار و ۳۵۳ نفر با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است. 
وی با بیان اینکه امسال قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت می شود، گفت: این تسهیلات برای پرداخت به سه هزار و ۲۴۱ نفر با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان هدفگذاری شده که سقف آن ۵۰ میلیون تومان است.
وی با یادآوری اینکه تسهیلات کمیته امداد گیلان برای پرداخت به خانواده های نیازمند در نظر گرفته شده، تصریح کرد: این تسهیلات به مددجویان، فرزندان و یا مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی مورد تایید مددکاران پرداخت می شود. 
رضا دوست با بیان اینکه قبل از اعطای تسهیلات به واجدان شرایط آموزش های لازم ارائه می شود، افزود: آموزش ها در قالب آموزش های مقدماتی، مهارتی و توسعه و پایدار سازی است و امسال مقررشده شش هزار و ۵۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش، آموزش های تخصصی، عمومی و مهارتی را ببینند. 
وی از آموزش پرستاری سالمندان و کودک یاری به علاقمندان اشتغال در این بخش برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه گیلان پیرترین استان کشور است؛ بسیاری از افراد نیاز به پرستار دارند که بعد از تعلیم آموزش های لازم به مددجویان و گرفتن مدرک، می توانند در این حوزه مشغول به کار شوند. 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان هدف از پرداخت تسهیلات را کمک به درآمد و معیشت نیازمندان ذکر و اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و کسب و کار، خروج مددجویان از این نهاد با دقت و حساسیت دنبال می شود. 

 

انتهای پیام/۱۲۲۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads