کد خبر: 174036 - تاریخ: شنبه، 8 سپتامبر 2018 - 12:33

تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

عضو هیئت رئیسه مجلس ‌گفت:‌ تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی‌ و پیش دبستانی‌ها پس از پایان تعطیلات مجلس،‌ در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی و پیش‌ دبستانی با طرح مصوبه اصلاح شده مربوط به نحوه جذب این نیروهای آموزشی پس از پایان تعطیلات تابستانی مجلس در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد:‌ پس از انجام فرآیند جذب و تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی‌ها،‌ وزارت آموزش و پرورش می‌تواند مابقی کسری مورد نیاز خود را در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف در صورت لزوم از بین نیروهای آموزش‌‌دهنده‌ نیز تأمین و برطرف کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت:‌ طرح فوق یعنی تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی توسط مجلس به تصویب رسیده بود که به علل برخی مسائل از جمله بار مالی آن،‌ توسط شورای نگهبان رد و برای اصلاحیه، مجدد به مجلس ارجاع شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تصریح کرد:‌ پس از ارجاع طرح مذکور به مجلس،‌ نواقص و اشکالات موجود در آن برطرف و اصلاحیه‌های مورد نظر شورای نگهبان بر روی آن انجام شد که تصویب نهایی آن ‌نیز پس از پایان تعطیلات تابستانی مجلس، در دستور صحن علنی قرار می‌گیرد.

عباسی الزامات و تکالیف وزارت آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی جدید را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ آماده کردن بسترهای لازم برای ورود دانش‌آموزان به محیط‌های آموزشی و مهیا کردن امکانات لازمه در مدارس از جمله وظایف مهم وزارت آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اینکه بسترهای لازم باید تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید کاملاً مهیا شود افزود:‌ وزارت آموزش و پرورش،‌ ساماندهی معلمان در مقاطع تحصیلی مختلف و تجهیز و فراهم آوردن امکانات مدارس در تمامی استان‌ها و مناطق مختلف کشور را باید در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد نگرانی‌ها و انتظارات خانواده‌ها از سیستم آموزش و پرورش ابراز داشت:‌ وجود نقص در مدارس به هر شکلی و یا نبود نیروهای آموزشی مجرب یکی از دغدغه‌های خانواده‌هاست که امیدواریم امسال شاهد مشکلات این‌چنینی نباشیم.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads