کد خبر: 173867 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 سپتامبر 2018 - 13:32

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت:

ایام محرم فرصت مغتنمی برای پاسداری از فرهنگ اصیل اسلامی و مصون نگه داشتن آن از آسیب ها و انحرافات است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت گفت: ایام سوگواری ائمه ی اطهار (ع) به‌ویژه ماه های محرم و صفر و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، فرصت مغتنمی برای پاسداری از فرهنگ اصیل اسلامی و مصون نگه داشتن آن از آسیب ها و انحرافات است.

به گزارش خوبان خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین صادق دوستار رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت روز گذشته در نشست روسای هیٱت‌های مذهبی بخش خمام گفت: ایام سوگواری ائمه ی اطهار (ع) به‌ویژه ماه های محرم و صفر و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، فرصت مغتنمی برای پاسداری از فرهنگ اصیل اسلامی و مصون نگه داشتن آن از آسیب ها و انحرافات است.

وی تاکید کرد: درکنار آنکه مساجد آماده شدند، هیئت‌های محترم عزاداری گامی برای رعایت بیش تر آداب و اصول مسجد بردارند و بدین‌سان مسجد به محل تبلیغ دین تبدیل شود.

 رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت در ادامه افزود: متاسفانه از دهه های اخیر فعالیت معاندین دین اسلام در زمینه‌ی ایجاد بدعت‌ها و خرافه‌ها افزایش یافته است و در این بین ماه‌های رمضان و محرم بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج شعائر دینی و الهی بین جوانان و نوجوانان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دینی و خرافه‌های عزاداری است.

حجت الاسلام و المسلمین صادق دوستار در ادامه با اشاره به اعزام مبلغان دینی در ایام ماه محرم به مناطق مختلف شهرستان ، افزود: مبلغان با حضور در این مناطق نسبت به آگاهسازی مردم اقدام میکنند.

وی  بابیان اینکه متن اشعار شاعران و مداحان می‌بایست از آموزه‌های دینی، آداب و سنن، اهل‌بیت(ع)، ارزش‌های دینی و مذهبی و … مملو باشد، تأکید کرد: باید دقت داشت که فقط شور حسینی ملاک نیست بلکه این شور باید باشعور همراه باشد که این امر مسئولیت بانیان مجلس عزاداری امام حسین(ع) را سنگین می‌کند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/۵۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads