کد خبر: 17371 - تاریخ: شنبه، 26 ژانویه 2013 - 20:30

چقدر خود را برای سختی های آخرالزمان آماده کرده ایم؟

در این بین مردمی که دارا بوده اند، اموال خود را به هر راهی برای گریز از ترس فقر بیشتر می کنند و کسانی که قانع بوده اند و راضی از شرایط ،به فکر افتاده اند تا شیفت های کاری خود را اضافه کنند تا بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند

دوره و زمانه به سمتی سوق یافته است که بعید است با آمدن رئیس جمهور جدید اوضاع به سمت تغییرات خوبی پیش برود!

البته شرایط سختی برای همه مردم پیش آمده است. برای کسی که اموال و دارایی هایش را به سختی و مطمئنا از راه حلال به دست آورده شرایط از این هم سختتر می شود.

به گزارش بولتن نیوز، امروز با خواندن مسائل اقتصادی روز، به راحتی می توان دریافت که وضع به همین منوال پیش نمی رود و سکه و طلا و ارز و مسکن لحظه ای متغیرند …

در این بین مردمی که دارا بوده اند، اموال خود را به هر راهی برای گریز از ترس فقر بیشتر می کنند و کسانی که قانع بوده اند و راضی از شرایط ،به فکر افتاده اند تا شیفت های کاری خود را اضافه کنند تا بتوانند مایحتاج خود را تهیه کنند.

بعید میدانم مردم مقصر باشند .شرایط به گونه ایست که اولویت برتری در زندگی بسیاری از مردم اقتصاد شده است و برای دستیابی به اموال بیشتر قمه میکشند و زورگیری میکنند.

یکی به توان خودش با چاقو مسافری را تلکه میکند دیگری با طمع خود ،کم فروشی می کند.مدیر هم که باشی برای افزودن دارایی هایت راه های زیادی است راه هایی که حتی صدایش هم در نمی آید. و چشم باز می کنی می بینی عمری در پی پول دویدی و او از تو گریخت و در این بین سرگرمی هایت در زندگی شده اند شاید، بیماری مزمن یا حسرت از دست دادن عزیزی که فرصت نکرده ای زمان حیاتش بیشتر همراهش باشی و یا…

یافتن مقصر امروز دیگر سودی ندارد نه برای غنی نه برای فقیر.

نگاه بدون حسرت و چشم و همچشمی به خودت که بیاندازی میبینی از 5 یا 6 سال پیش خود خیلی بیشتر بر اموالت اضافه شده دارایی هایت زیاد شده است، اما روزگاری است که زبان به شکر باز نکرده اید.

از داشته هایت لذت نبرده ای چون تا امروز فقط در تلاش بودی، داشته باشی اما به استفاده هایش فکر نکرده ای .

فکر نکرده ای که شرایط را تغییر داده اند تا در همه شرایط آزمایشت کنند .فقر را تجربه کرده ای و برای رهایی از آن هرکاری کرده ای.امروز که غنی شده ای باز هم آه حسرتت تمامی ندارد. حسرت روزگاری که از دستانت رفته است.

وسایل و اموالت را در اختیار نداری آنها هستندکه تو را در اختیار گرفته اند با برند های روز و مد های جدید…

فشار اقتصادی مرد آبرومند را در برابر خانواده اش می شکند اما صبوری پیشه می کند و توکل می کند.

رویا پردازی نیست که به برکت پرداخت خمس و زکات اموالت امیدداشته باشی و مطمئن باشی که از آنچه انفاق می کنی چندین برابرش را دریافت می کنی. این نتیجه ایمان به خداست…

ایمانی که وعده داده اند زمانی فرا میرسد که نگه داشتن دین بسان نگه داشتن آتش در دست است.

آیا نشانه های این وعده را نمی بینی!؟

در روایتی از امام صادق(ع) پس از آن که به نشانه ها، علامات، اوضاع و احوال دوره ی آخرالزمان اشاره می کنند، می فرمایند:

مرد از همسرش اطاعت می کند ولی پدر و مادرش را نافرمانی می کند و برای به هلاکت رسانیدن برادرش تلاش می کند، به همسایه اش ستم روا می دارد و پیوند خویشاوندی را قطع می کند و صدای فاجران بلند می شود.

چقدر خود را برای سختی های آخرالزمان آماده کرده ایم؟ ما انسان هایی هستیم که با تاخیر در بارش باران رحمت خدا در دود و آلودگی که خود ساخته ایم خفه میشویم و توان تغییر وضعیت را نداریم….

خدایا در این زمان که دین خود را سست می بینم مرا در برابر فتنه های اخرالزمان در امان نگه دار.

 

معصومه دوستی فر


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads