کد خبر: 173707 - تاریخ: دوشنبه، 3 سپتامبر 2018 - 09:33

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان

گیلان پنجمین استان پرتردد کشور شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به حجم ورود و خروج بسیار بالای وسایل نقلیه در این استان گفت:‌ گیلان در اعیاد قربان تا غدیر امسال پنجمین استان پرتردد کشور معرفی شد.

به گزارش خوبان، محمدرضا نازک‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ در فاصله تعطیلات اعیاد قربان تا غدیر امسال،‌ جاده‌های استان گیلان شاهد تردد حجم بسیار بالایی از وسائط نقلیه بود به طوری که بر اساس آمارهای کشوری گیلان در این ایام از نظر متوسط تردد ساعتی در رتبه پنجم قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در مورد امکانات نصب شده در محورهای استان برای کنترل میزان ورود و خروج وسائط نقلیه عنوان کرد:‌ در حال حاضر وضعیت تردد وسائط نقلیه در جاده‌ها و محورهای استان گیلان به وسیله ۴۲ دستگاه تردد شمار نصب شده ثبت و ضبط می‌شود.

نازک‌کار تعداد خودروها و وسائط نقلیه‌ای که در ایام تعطیلات عید قربان و عید غدیرخم در جاده‌های گیلان تردد کرده‌اند را برشمرد و تصریح کرد:‌ طبق آمار دریافتی از تجهیزات تردد شمار بیش از ۸۸۱ هزار و ۶۲۵ دستگاه خودرو در ایام تعطیلات قربان تا غدیر به استان گیلان وارد شدند.

وی تعداد خودروها و وسائط نقلیه خارج شده از استان گیلان را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ از تاریخ ۳۰ مرداد تا تاریخ ۹ شهریور، ۴۲ دستگاه‌ تردد شمار نصب شده در محورهای گیلان خروج بیش از ۹۹۸ هزار و ۹۲۸ دستگاه خودرو را از جاده‌های استان به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه این دستگاه اقدامات لازم را برای اعیاد پیش رو اندیشیده بود تصریح کرد:‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان قبل از فرا رسیدن تعطیلات اعیاد قربان و غدیر امسال تمهیدات لازم را برای خدمت‌رسانی به مسافران ‌تدارک دیده بود.

نازک‌کار با اشاره به وضعیت تردد محورهای داخلی گیلان در ایام تعطیلات قربان تا غدیر ابراز داشت:‌ از ۸۴ محور رفت و برگشت گیلان،‌ محور لاهیجان به لنگرود با ۵۳۰ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودرو و لنگرود به لاهیجان با ۵۰۶ هزار و ۸۸۱ دستگاه خودرو از پرترددترین جاده‌های داخلی استان بودند.

وی میزان تردد خودروها در سایر محورهای پرتردد استان گیلان را نیز برشمرد و بیان داشت: بر اساس آمار دستگاه‌های تردد شمار محور آستانه به لاهیجان با تردد بیش از ۵۰۲ هزار و ۱۵۳ دستگاه خودرو از جمله پر ترافیک‌ترین جاده‌های گیلان در ایام عید قربان و عید غدیر خم بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان محورهای این استان را در ایام تعطیلات اعیاد قربان تا غدیر از جمله متراکم‌ترین جاده‌های کشور اعلام کرد و افزود:‌ در این مدت استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۸۳۹ وسیله نقلیه، پنجمین استان پرتردد کشور بوده است.

نازک‌کار محورهای ورودی و خروجی استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و در تشریح آن‌ها اظهار داشت: در حال حاضر استان گیلان دارای ‌۶ محور اصلی شامل آزاد راه لوشان‌- قزوین، جاده قدیم لوشان- قزوین، منجیل- طارم، چابکسر- رامسر، آستارا- اردبیل و خلخال- اسالم است.

انتهای پیام/ ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads