کد خبر: 173704 - تاریخ: دوشنبه، 3 سپتامبر 2018 - 09:22

هافبک گیلانی تیم ردینگ انگلیس

کی‌روش کلی از من برای مربی ردینگ تعریف کرد | عده‌ای سنگ انداختند و نگذاشتند به بروژ بروم

سعید عزت اللهی هافبک دفاعی خوش استیل تیم ملی ایران گفت: کی روش در صحبت با مربی ردینگ، از من کلی تعریف کرده و آنالیز بازی من را در اختیار کلمنت قرار داده.

به گزارش خوبان، هافبک ایرانی جدید تیم ردینگ انگلیس آخرین وضعیت خود را شرح داده و در خصوص پیوستن به این تیم انگلیسی هم توضیح داده است.

سعید عزت اللهی هافبک دفاعی خوش استیل تیم ملی ایران در حال حاضر آخرین ایرانی است که تیم جدید خود را در فوتبال اروپا برای فصل ۱۹-۲۰۱۸ انتخاب کرده است. او که با قراردادی از روستوف روسیه به ردینگ انگلیس در چمپیونشیپ پیوسته، گفتگویی را انجام داده و در خصوص چگونگی این تصمیم و آخرین وضعیت خود صحبت هایی را انجام داده است.

لحظه آخر و در روزهای پایانی نقل و انتقالات با ردینگ در انگلیس به توافق رسیدی. چه شد که بعد از مذاکره با چند باشگاه بلژیکی سر از انگلیس درآوردی؟

در فصل نقل و انتقالات پیشنهادهای خوبی دریافت کردم. با استانداردلیژ رسمی صحبت کردم و آنها هم با روستوف مذاکره کردند اما به نتیجه نرسیدیم. با بروژ نیز مذاکره کردم اما یکسری افراد به بلژیک رفتند و کار مرا خراب کردند. این آخری‌ها باشگاه اوپن هم به من پیشنهاد بازی داد، سفت و سخت هم پیگیر بودند اما سرمربی روستوف با من صحبت کرد و گفت دوست دارم اینجا بمانی.

نظر خودت قطعا این نبود، درست است؟

همینطور است. من میل نداشتم بمانم و دوباره در روسیه بازی کنم. روستوف وقتی نظر مرا پرسید با جدایی‌ام موافقت کرد. البته با این شرط که پیشنهاد خوبی برسد که هم به سود من باشد و هم باشگاه.

ماجرای انتقال تو به ردینگ از چند روز قبل کلید خورد؟

فکر می‌کنم چهار، پنج روز قبل. من برای دریافت ویزای کار باید به ایران برمی گشتم و یکسری کارهای اداری انجام می‌دادم. وقتی ایران بودم بحث اوپن جدی شد، همان تیمی که مرتضی پورعلی گنجی را جذب کرده. باشگاه روستوف مقابل این پیشنهاد نرم شد، چون واقعا خوب بود.

مذاکره با اوپن در حال انجام بود که تماسی از انگلیس با من گرفته شد. گفتند پل کلمنت، سرمربی ردینگ مرا از بین ۱۰ نفر انتخاب کرده و به من پیشنهاد بازی در انگلیس را داده.

فکر می‌کردی طی چند روز کارهای انتقال تو انجام شود؟

واقعیتش را بخواهید نه. اصلا باورم نمی‌شد که این انتقال رسمی شود چون چهار روز فرصت مانده بود و من هم این تماس از انگلیس را جدی نگرفتم. یک ساعت بعد اما تماس بعدی را با من برقرار کردند. این بار گفتند سرمربی هم می‌خواهد با تو حرف بزند.

کلمنت گفت با کی روش حرف زده و درباره من از او تایید گرفته.

می‌دانی کی روش دقیقا به کلمنت چه گفت؟ آیا همدیگر را می‌شناختند؟

مربیان در اروپا با هم در تماس هستند. بخصوص اگر بحث شناخت و آشنایی با مشخصات یک بازیکن در میان باشد.

کلمنت دستیار کارلو آنچلوتی بوده و همراه او افتخارات بسیاری به دست آورده.

کی روش در صحبت با او، از من کلی تعریف کرده و آنالیز بازی من را در اختیار کلمنت قرار داده.

از ردینگ چه می‌دانی؟ در روزهای اخیر سعی کرده‌ای این تیم را بیشتر بشناسی؟

قبل از انتقال می‌دانستم که ردینگ در لیگ برتر حضور داشته و از این حیث تیم با سابقه ایست. با کمی تحقیق و پرس و جو فهمیدم که این تیم نزدیک لندن است و امکانات مناسبی هم در اختیار دارد. ردینگ را تیمی شناختم که فضای پیشرفت در آن وجود دارد. این تیم طرفداران بسیاری هم دارد، بخصوص زمانی که در لیگ برتر حضور داشت ورزشگاه خانگی‌اش پر می‌شد. ردینگ بازیکنان مشهوری هم در اختیار دارد. جان اوشی که زمانی در منچستریونایتد بود عضو این تیم است.

گفتم که ردینگ قدمت دارد و بازیکنان بزرگی، هم در این تیم حضور دارند و هم از اینجا به تیم‌های مهم منتقل شده‌اند. جان اوشی هم در ردینگ حضور دارد، البته در ۳۷ سالگی و با کوله باری از تجربه. برای قدم اول، ردینگ انتخاب خوبی است. هم به یک لیگ سنگین می‌روم و هم سرمربی به من اعتقاد دارد.

اینها دست به دست هم می‌دهد تا به موفقیت امیدوار باشم.

اینکه از روسیه هم جدا شوی برای خودش یک قدم بزرگ است.

در روسیه به حد دلخواهم رسیده بودم و مشخص بود که این لیگ نمی‌تواند به پیشرفت من کمک کند.

خیلی فشار گذاشتم و علنی هم گفتم می‌خواهم از روستوف بروم. سرمربی و مدیر باشگاه گفتند بمان، ثابت می‌شوی.

تازه می‌خواستند مبلغ قراردادم را هم اضافه کنند. من پای حرفم ایستادم و گفتم می‌خواهم بروم. از لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار دارم و مطمئن هستم می‌توانم با حضور در انگلیس پخته شوم و به تیم‌های بهتر بروم.

مدت قراردادت چقدر است، شش ماهه یا یک ساله؟

قرار بود با قراردادی قطعی به ردینگ بروم اما چون وقت کم بود این اتفاق رخ نداد.

مدت قراردادم به مدت یک فصل است و بند خرید قطعی هم در آن وجود دارد. البته به ازای یک میلیون و ۷۵۰ هزار پوند و در پایان فصل.

ردینگ از ۵ بازی ۲ امتیاز گرفته و شرایط مناسبی در چمپیونشیپ ندارد. از این وضعیت خبر داری؟

خب شروع فصل است و نمی‌شود از حالا درباره شرایط تیم‌ها قضاوت کرد. در لیگ ایران، فصل قبل پارس جنوبی جم هفته‌ها در صدر جدول بود اما حتی سهمیه آسیا هم نگرفت.

در چمپیونشیپ هم آنقدر تعداد بازی‌ها زیاد است که جابه جایی در جدول تا دلتان بخواهد انجام می‌شود. باشگاه ردینگ هم در پست هافبک و دفاع شرایط خوبی نداشته و با چند خرید می‌خواهد این اوضاع را سر و سامان بدهد. نتایج بازی‌ها را نیز دیده ام. ردینگ یا در دقایق پایانی بازی را باخته یا با نتیجه یک بر صفر. امیدورام بتوانم با حضور در انگلیس، به ردینگ کمک کنم تا از این شرایط خارج شود.

لیگ انگلیس و چمپیونشیپ را چقدر می‌شناسی، می‌دانی که پا به یک لیگ فیزیکی گذاشته ای؟

چهار، پنج روز قبل. من برای دریافت ویزای کار باید به ایران برمی گشتم و یکسری کارهای اداری انجام می‌دادم. وقتی ایران بودم بحث اوپن جدی شد، همان تیمی که مرتضی پورعلی گنجی را جذب کرده. باشگاه روستوف مقابل این پیشنهاد نرم شد، چون واقعا خوب بود.  خیلی‌ها با توجه به فیزیک و سبکی که بازی می‌کنم، لیگ انگلیس را برای من مناسب می‌دانند. خودم همیشه این ترس در وجودم بود که به یک لیگ بهتر بروم و بازی نکنم. وقتی سرمربی ردینگ با من صحبت کرد، امیدوار شدم چون هر چه بازی کنم، اعتماد به نفسم بیشتر می‌شود و این می‌تواند مرا به هدفم نزدیکتر کند.

قطعا هدف من این است که در انگلیس به تیم‌های بزرگتر بروم.

کدام تیم را دوست داری؟

همیشه به منچستریونایتد علاقه داشتم. از کودکی تا امروز.

برای حضور در اردوی تیم ملی آماده ای؟

به ایران آمدم تا در اردو شرکت کنم. این آغاز راه ما برای موفقیت در جام ملتهای آسیا است.

امیدوارم که نتیجه این اردوها را در جام ملتها و با کسب عنوان قهرمانی ببینیم.

منبع: روزنامه ورزشی 

انتهای پیام/۳۵۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads