کد خبر: 173679 - تاریخ: یکشنبه، 2 سپتامبر 2018 - 22:03

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

طرح جامع فرهنگ عمومی گیلان ‌تدوین می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان برطرف کردن معضلات اجتماعی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و گفت: به‌زودی طرح جامع فرهنگ عمومی گیلان در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه و تدوین می‌شود.

به گزارش خوبان خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی عصر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان انتظامی شهرستان رشت اظهار کرد: پلیس چشم‌وچراغ مردم است و پلیس عهده‌دار امنیت در جامعه می‌باشد.

وی توجه به سازمان پلیس را مهم عنوان کرد و افزود: پلیس با اقشار مختلف جامعه سروکار دارد و در این زمینه به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در برخی از کشورهای غربی ازجمله آمریکا پلیس با جنایت و آدم‌کشی می‌خواهد به دنبال ایجاد امنیت است گفت: پلیس در جامعه ایران از فرزندان انقلاب محسوب می‌شود و مهربان‌ترین فرد نسبت به همنوع است.

فلاحتی با اشاره به ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی توسط افراد ناسالم در جامعه بیان کرد: افراد پرورش‌یافته در خانواده سالم و بافرهنگ بلندمنش اجتماعی به ‌دنبال ناهنجاری نمی‌روند.

وی برطرف کردن معضلات اجتماعی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: به‌زودی طرح جامع فرهنگ عمومی گیلان در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه و تدوین می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به استفاده از قابلیت‌های پلیس در برنامه‌های فرهنگ عمومی گفت: پلیس گلوگاه‌های فساد را می‌شناسد و از این نیرو برای شناسایی و رصد گلوگاه‌ها در برنامه‌های فرهنگ عمومی استفاده می‌شود.

فلاحتی افزود: در شورای فرهنگ عمومی گیلان به یافتن و رصد گلوگاه‌های فساد و هر آنچه موجب انحراف از هنجارها شده، پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس باید به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه اشراف داشته باشد اظهار کرد: آگاهی پلیس از روانشناسی اجتماعی حائز اهمیت است.

امام‌جمعه رشت حضور پلیس در نظام اسلامی را سبب آرامش جامعه خواند و بیان کرد: بیشتر هنجارشکنان افرادی ترسو هستند ضمن اینکه انسان‌های شجاع کارهای زشت و ناپسند انجام نمی‌دهند.

فلاحتی با تأکید بر نظارت پلیس بر تالارهای عروسی تصریح کرد: پلیس باید به قانون متعهد باشد و به‌طور مستند عمل کند.

وی، خواستار استفاده از نیروهای مخلص در راستای همکاری با پلیس شد و گفت: توجه به کلانتری‌ها به‌ویژه در روستاها از موضوع‌های مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با انتقاد از ترویج بی‌حجابی در جامعه افزود: برخی از رفتارهای ناهنجار و بی‌حجابی از استان‌های دیگر به گیلان وارد می‌شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه تذکر به هنجارشکنان تأثیرگذار است اظهار کرد: تمام مردم باید به هنجارشکنان تذکر دهند و این امر در کاهش ناهنجاری‌ها تأثیرگذار است.

وی مردم را قدردان خوبی‌ها دانست و بیان کرد: مردم از اقتدار نیروی انتظامی خوشحال می‌شوند ضمن اینکه تلاش پلیس در تمام عرصه‌ها مشهود است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads