کد خبر: 17359 - تاریخ: شنبه، 26 ژانویه 2013 - 19:19

در خطبه های نماز جمعه این هفته خمام؛

حجت الاسلام عاشوری: جهان در شرایط فعلی در آستانه ی تحولی عظیم قرار دارد.

خوبان خبر: کشورهاي اسلامي زمينه هاي رشد فراواني دارند که تاکنون دست نخورده باقي مانده است؛ ولي قدرت هاي غربي بر سقف توانايي هاي خود ايستاده اند، درحاليکه پايه هايش متزلزل شده است.

به گزارش خوبان، نماز جمعه ی این هفته ی خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری امام جمعه ی خمام روز گذشته در مسجد جامع برگزار گردید.

ایشان در خطبه ی اول با اشاره به اهمیت حفظ حجاب  و حیا از سوی هر دو گروه زنان و مردان، حجاب را ، هديه خداوند براي ارزش بخشيدن و قيمتي کردن بانوان دانستند و اضافه کردند: اگر کسي بخواهد به وجنات زنان نگاه کند، بايد تمام مخارج او را از خوراک و پوشاک و مسکن و همچنين لوازم جانبي آن از قبيل زيورآلات و لوازم آرايشي و تلفن و ماشين تأمين کند، آنگاه براي آنچه که به زحمت بدست آورده، ارزش و اهميت قايل شود.

حجت الاسلام عاشوری در ادامه، با اشاره به درک ضرورت وحدت فِرَق و مذاهب اسلامي، از سوی امام خمینی (ره) افزودند: امام خمینی (ره) در ابتکاري قابل تحسين، اين فاصله زماني را بنام هفته وحدت ناميدند. چراکه خود پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) نيز منادي وحدت در ميان مسلمين بودند واصلاً بسياري از تکاليف شرعيه زمينه ساز وحدت مسلمين است، همچون نمازهاي جماعت و جمعه و اعمال حج.

خطیب جمعه ی خمام ، وحدت را تاکید کردن مذاهب مختلف اسلامی بر مشترکات خود از قبيل خداي واحد و پيامبر مشخص و کتاب آسماني معين دانستند و ادامه دادند : اين معني به نفع همه فِرَق و مذاهب اسلامي است و به ضرر و زيان دشمنان اسلام تمام مي شود. لکن متأسفانه گروه هايي لجوج و متعصّب همچون وهابيت، القاعده و طالبان در کشورهاي اسلامي وجود دارند که با تحريک دشمنان اسلام، همچون خوارج با تکفير ساير مسلمين به جنگ و کشتار آنها برمي خيزند. غافل از اينکه با اين عمل خود، تيشه به ريشه اسلام مي زنند. و اگر ساير گروه هاي اسلامي از بين بروند، خودشان هم توان دوام و بقا نخواهند داشت.

امام جمعه ی خمام به دست گرفتن جهان را مرهون اتحاد مسلمانان جهان دانستند و تصریح کردند: گرچه امروزه دنياي کفر سردمدار جهان است ولي اگر مسلمين با يکديگر متحد شوند مي توانند اداره جهان را بدست بگيرند. مخصوصاً در شرايط فعلي که جهان در آستانه تحولي عظيم قرار دارد و قدرت هاي غربي با بحران فزاينده مالي دست به گريبانند. کشورهاي اسلامي زمينه هاي رشد فراواني دارند که تاکنون دست نخورده باقي مانده است؛ ولي قدرت هاي غربي بر سقف توانايي هاي خود ايستاده اند، درحاليکه پايه هايش متزلزل شده است.

حجت الاسلام عاشوری در انتهای خطبه هایشان با اشاره به شیوه ی جدید استکبار در خصوص به زانو درآوردن مسلمین به تاسیس فرقه ی « خلیفه گری جهانی » اشاره کردند و افزودند:  اخيراً هم سرويس هاي اطلاعاتي فرانسه و انگليس دست به تأسيس يک فرقه ديگري شبيه القاعده زده اند به نام «خليفه گري جهاني» که علي رغم اقدامات ضد انساني خود، داعيه اسلام گرايي هم دارند و در عين حال از شرابخواري و عدم رعايت حدود شرعي و هم پيماني با کفار، ابايي ندارند. اين گروه شديداً از سوي وهابيت عربستان و حکام قطر، حمايت مي شوند و اخيراً نيز با گروگان گرفتن حدود ششصد نفر در الجزاير، به نوعي اعلام موجوديت کرده اند. هدفشان ارائه تصوير بسيار نامطلوب از اسلام خواهان است. و با توسل به قتل و خشونت و گروگان گيري و باج خواهي مي خواهند به مبارزه با شيعيان و دولت هاي حامي شيعه بپردازند.

انتهای پیام/971


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads