کد خبر: 173559 - تاریخ: شنبه، 1 سپتامبر 2018 - 09:00

۱۲۹ میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرک آستارا صادر شد

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۲۸۹ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش اقتصادی ۱۲۹ میلیون دلار، در پنج ماه نخست امسال از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر و ۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون دلار وارد شد.

به گزارش خوبان، رسول امیدی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این کالاها محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و فلزی، مواد غذایی، پلاستیکی، سیمان، گچ، شوینده، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک و کیف و کفش بوده و به جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات کالای غیرنفتی در پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۱۴۰ درصد و از لحاظ ارزش اقتصادی ۱۰۲ درصد افزایش یافته است.
امیدی میزان حمل و نقل خارجی ورودی را در مدت یاد شده، ۳۵ هزار تن کالا به ارزش ۹۱ میلیون دلار عنوان و اضافه کرد: بیشتر کالاهای وارداتی شامل لوازم چوبی، فراورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده و از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به ترکیه، عراق و امارت متحده عربی حمل شده است.
به گفته مدیرکل گمرک آستارا ، میزان حمل و نقل خارجی خروجی در پنج ماه گذشته، ۱۱۶ هزار تن کالا شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبل، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه ای، پوشاک، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی به ارزش ۵۵۶ میلیون دلار بوده و از گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین حمل شده است.
مدیرکل گمرک آستارا بیان کرد: در مدت یاد شده ۵۶ تن کالا به ارزش ۷۶ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به خارج از کشور و اغلب به جمهوری آذربایجان صادر شد و بیشتر آنها مواد غذایی، پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.
امیدی شمار ترددکنندگان از مرز این شهرستان در پنج ماه نخست امسال را ۴۴۰ هزار و ۹۳۸ نفر ذکر و بیان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد ترددکنندگان خروجی ۳۸ درصد و ورودی ۴۳ درصد افزایش داشته است.
او درآمد عمومی گمرک آستارا را در پنج ماه گذشته ۳۱۱ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰۴ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/۵۶۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads