کد خبر: 173238 - تاریخ: سه‌شنبه، 28 آگوست 2018 - 10:12

زندگی زناشویی شاد برای مادران شاغل؛ چگونه؟

مشاور خانواده معتقد است برای ایجاد زندگی مطلوب خانوادگی در کنار کار بیرون نیاز به راهکار‌هایی دارید تا بتوانید کنار هم طعم دلچسب ین زندگی را بچشید.

به گزارش  خوبان ،بعد از یک روز کاری خسته کننده، آشپزی و تهیه غذا برای خانواده، تمیز کردن آشپزخانه و خواباندن کودکان، آخرین چیزی که ممکن است به ذهن تان خطور کند این است که  برای زندگی زناشویی‌تان باید چه کار کنید و زندگی شاد با  زیربنا و شالوده‌ای برای سعادت و بهرورزی خانوده تان مهیا کنید.
 
اگر هر روز چند دقیقه‌ای را صرف تمرکز بر شاد نگه داشتن زندگی تان کنید هر یک از اعضای خانواده حتی خود شما اوقات بهتری خواهید داشت.شکوفه اویار حسینی مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: برای اینکه در کنار خانواده و کارتان زندگی مطلوبی داشته باشید نیاز به راهکار‌هایی دارید تا بتوانید کنار هم طعم این زندگی دلچسب را بچشید؛ برای اینکه بتوانید در کنار کارتان مادری مهربان باشید نیاز نیست که حتما پرستار بچه داشته باشید، اما باید زمانی را به طور منظم به همسرتان اختصاص دهید.

زندگی زناشویی شاد برای مادران شاغل؛ چگونه؟

این مشاور خانواده بیان کرد: تربیت و بزرگ کردن فرزندان و حمایت از خانواده به اندازه کافی وقت گیر و پردردسر است اما در کنار مادر بودن باید همسری مهربان هم باشید، یادتان نرود زمانی که وقت منظمی به همسرتان و رابطه تان اختصاص داده اید، خودتان را ملزم می‌کنید که آن رابطه و ارتباط را دوباره بسازید.

اویار حسینی ادامه داد: برای اینکه بتوانید همسری مهربان باشید باید وقت بگذرانید و در آن زمان از کودکتان دور باشید، اما اگر نگران هزینه‌های مراقبت و نگهداری از فرزندان هستید، کمی خلاق باشید؛ می‌توانید از همسایه‌ای که به او اطمینان دارید بخواهید زمانی که فرزندتان خوابیده است بیاید و کنار او باشد تا شما هم بتوانید با همسرتان بیرون بروید و کمی با هم بگردید و راه بروید.

وی افزود: از هر فرصتی برای با هم بودن استفاده کنید، می‌توانید قرارتان را برای صبح بگذارید و بعد از رفتن بچه‌ها به مدرسه با هم صبحانه بخورید؛ می‌توانید با رئیس یا همکارتان صحبت کنید تا یک ساعت دیرتر سر کار بروید، در قبال این پاداش،  در محل کار و خانه سرحال‌تر و هوشیارتر خواهید بود، کمترین و کوچکترین زمان و فرصت برای با هم بودنتان می‌تواند یک فرصت طلایی باشد، پس از آن نهایت بهره را ببرید.

زندگی زناشویی شاد برای مادران شاغل؛ چگونه؟

اول به همسرتان فکر کنید

این مشاور خانواده تشریح کرد: تصور کنید اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید از خودتان بپرسید، «چطور می‌توانم روز همسرم را تبدیل به یک روز خاص و به یادماندنی کنم؟» و اگر همسرتان هم بعد از بیدار شدن همین سوال را از خودش بپرسد، شما قطعا زندگی خوب و سرشار از شادی خواهید داشت.

 

اویار حسینی ادامه داد: اکنون می‌دانم که در زندگی واقعی و با این همه مشغله ممکن نیست که روزانه بتوان چنین کاری کرد، اما خیلی از ما زمانی که از خواب بیدار می‌شویم می‌گوییم، «امروز نوبت منه که ناهار یا صبحانه ببرم سر کار»، اما اگر دست کم تلاش کنید که اولویت را به همسرتان بدهید و او هم همین کار را در حق شما انجام دهد، مطمئنا پیشرفت زیادی خواهید داشت، آن زمان‌هایی که اول به همسر و شریکمان فکر کردیم، لحظات زیبا و خاصی را تجربه کرده‌ایم.

زندگی زناشویی شاد برای مادران شاغل؛ چگونه؟

با هم صحبت کنید

وی بیان کرد: داشتن یک زندگی سعادتمند و شاد خیلی ساده می‌شد اگر می‌توانستیم ذهن همدیگر را بخوانیم، متاسفانه، همسر من صرفا شنونده خوبی است، شرط می‌بندم همسر شما هم اینگونه است، انتظار نداشته باشید که همسرتان بتواند حدس بزند چرا غمگین و ناراحتید باید آنچه می‌خواهید از او درخواست کنید، حتی اگر بخواهید جوراب‌های خود را از روی زمین بردارد.

این مشاور خانواده گفت: باید باور کنید که همسرتان، شما را بیش از هر کس دیگری در این دنیا دوست دارد، او هم می‌خواهد که مشکلات را حل و فصل کند، فقط مشکل اینجاست که راهش را نمی‌داند.

اویار حسینی گفت: هر زمان آنچه را که می‌خواهید  به همسرتان بگویید، خواه حمایت احساسی باشد یا کمک در کار‌های خانه، این کمک می‌کند تا از رفتار‌هایی که مادرتان به شما آموخته استفاده کنید، تقاضای مشابه می‌تواند به صورت خیلی متفاوتی صورت بگیرد اگر با لبخند باشد تا اینکه با صورت عصبانی و لحن تند و صدای بلند، قطعا واکنش به لحن و چهره شما متفاوت خواهد بود.

تشکر و معذرت خواهی کنید

وی ادامه داد:  ازدواج‌های بسیاری را دیده‌ام که با یک معذرت خواهی به جا و به موقع نجات پیدا کرده اند، حتی اگر فکر نمی‌کنید که کار اشتباهی مرتکب شده اید، آیا نمی‌توانید صادقانه معذرت خواهی کنید زمانی که همسرتان را غمگین و ناراحت می‌بینید؟، زمانی که همسر و شریکتان صدمه دیده یا خشمگین است، مهمترین چیز آن است که عصبانیتش را بشنوید و درک کنید.

زندگی زناشویی شاد برای مادران شاغل؛ چگونه؟

این مشاور خانواده تصریح کرد: حالت تدافعی به خودتان نگیرید و فلسفه بافی و توجیه راه نیندازید؛ بگذارید بداند که شما به او  توجه می‌کنید آن هم فقط با همدلی؛ چه اشکالی دارد اگر بگویید «معذرت می‌خواهم» یا «متاسفم» و این جمله ممکن است او را قدری آرام‌تر کند، قطعا، ممکن است بپذیرد که او هم اشتباه کرده است.

اویار حسینی گفت: با لجبازی و ایجاد تنش زیادی زندگی و رابطه‌تان را در معرض خطر نیندازید؛ کمی صبر، شکیبایی و مهربانی می‌تواند اوقات بهتری را برایتان به ارمغان بیاورد، کمی فراتر و دورتر را ببینید.

وی یادآوری کرد: دوراندیش باشید و زمانی که همسرتان کار  ویژه‌ای را برایتان انجام می‌دهد، حتی اگر خودتان از او خواسته‌اید که آن کار را انجام دهد، یا حتی اگر کاملا آنچه می‌خواستید نبوده، او همه تلاشش را کرده پس فراموش نکنید حتما از او تشکر کنید،  راه‌های بسیاری برای ابراز تشکر و قدردانی از همسرتان وجود دارد، خودتان یکی را انتخاب کنید.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads