کد خبر: 173160 - تاریخ: دوشنبه، 27 آگوست 2018 - 08:52

نماینده مردم رشت در مجلس:

بیش از ۸۰ درصد جاده‌های روستایی در شهرستان رشت آسفالت است

نماینده مردم رشت در مجلس از آسفالته بودن بیش از ۸۰ درصد جاده‌های روستایی در شهرستان رشت خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ اعطای سهمیه‌های قیر رایگان به این بخش و اهتمام ادارات ذیربط موجب شد تحولات بسیار خوبی در وضعیت راه‌های اصلی و فرعی روستاهای شهرستات رشت به وقوع بپیوندد.

به گزارش خوبان، محمدصادق حسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ عدم تدوین مدیریت جامعه شهری،‌ نامشخص بودن حیطه مسئولیت هر کدام از سازمان‌ها و ادارات و موازی‌کاری از جمله مشکلات پیش روی حل معضل آلودگی‌ رودخانه‌های شهر رشت است.

نماینده مردم رشت در مجلس تعریف نشدن مدیریت جامع شهری را بزرگترین عامل عدم موفقیت طرح‌های نجات رودخانه‌های شهر رشت از آلودگی دانست و افزود:‌ وجود این نقیصه بزرگ سبب شده است که حتی با وجود تزریق اعتبارات باز هم پیشرفتی در امر ساماندهی رودخانه‌ها اتفاق نیافتد.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس سرازیر شدن فاضلاب‌های خانگی،‌ صنعتی و شیرابه‌های سراوان به رودخانه‌های شهر رشت را فاجعه بار خواند و ابراز داشت:‌ در حال حاضر مسئولیت و حیطه وظایف هیچ کدام از سازمان‌ها در این مورد تعیین و ابلاغ نشده است.

حسنی ضمن اشاره به اجرای طرح ساماندهی صیادان گیلانی بر ضرورت حمایت بیشتر از این قشر تأکید کرد و اظهار داشت:‌ با اعتباراتی که دولت برای ساماندهی صیادان در کل کشور اختصاص داده بود تا این لحظه تکلیف حدود ۲۰ تعاونی پره در استان گیلان مشخص شده است.

وی با تأکید بر اینکه ادامه طرح ساماندهی صیادان باقی‌مانده در گیلان به حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد:‌ تمام نمایندگان استان از جمله بنده به شدت پیگیر این قضیه هستم تا اعتبارات لازم برای ساماندهی مابقی صیادان گیلانی هر چه زودتر تأمین و تخصیص داده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس فصلی بودن کار صیادان را از جمله مشکلات پیش‌روی آنان دانست و عنوان کرد:‌ به اعتقاد بنده حل این مشکلات امکان‌پذیر است به شرط آنکه مدیران دستگاه‌های مربوطه نیز دست به ریسک زده و تنها به فکر حفظ صندلی و جایگاه خود نباشند.

نماینده مردم رشت در مجلس روند محرومیت‌زدایی روستاهای شهرستان رشت را در چهل ساله اخیر بسیار مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ با توجه به اقدامات و کارهای عمرانی انجام شده آمار وجود امکانات زیرساختی لازم در روستاها به هیچ عنوان با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

حسنی با بیان اینکه عملیات برق رسانی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کمتر از ۴۰ درصد روستاهای شهرستان رشت انجام شده بود ابراز داشت:‌ در حال حاضر با اقدامات جهادی انجام شده درصد برخورداری روستاهای این شهرستان از نعمت برق به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی از آسفالته بودن بیش از ۸۰ درصد جاده‌های روستایی در شهرستان رشت خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ اعطای سهمیه‌های قیر رایگان به این بخش و اهتمام ادارات ذیربط موجب شد تحولات بسیار خوبی در وضعیت راه‌های اصلی و فرعی روستاهای شهرستات رشت به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام/‌ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads