کد خبر: 172807 - تاریخ: پنج‌شنبه، 23 آگوست 2018 - 08:55

رئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مرکز رشد فناوری سلامت گیلان، قادر به ساخت تجهیزات پزشکی است

رییس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این‌که تجهیزات پزشکی موجود غالبا وارداتی، کمیاب و با قیمت بالا عرضه می‌شود، گفت: این در حالی است که هم اکنون مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه، قادر به ارائه خدمات ساخت این تجهیزات است.

به گزارش خوبان، دکتر مصطفی گل شکن ،از اعلام آمادگی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای ساخت تجهیزات پزشکی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های وضع شده اخیر و احتمال کمبود کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی، کیت‌های آنالیزی، تجهیزات پزشکی و … این مرکز آمادگی ارائه خدمات و ساخت تجهیزات مورد نیاز مراکز آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی را دارد.

وی با بیان این‌که تجهیزات پزشکی موجود غالبا وارداتی، کمیاب و با قیمت بالا عرضه می‌شود، گفت: این در حالی است که هم اکنون مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه، قادر به ارائه خدمات ساخت این تجهیزات است.

گل‌شکن ادامه داد: تجهیزات مورد نظر قابل رقابت با نمونه‌های خارجی بوده و با قیمت کمتر در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه با اشاره به این که مواد اولیه تجهیزات پزشکی در ایران تهیه می‌شود، تصریح کرد: نمونه ایرانی این محصول با مشکلاتی چون کمبود عرضه در بازار، شرایط سخت حمل و نقل، نگهداری، ترخیص و طولانی شدن فرایند حمل و نقل تا ترخیص مواجه نخواهد بود و مقرون به صرفه است.

گل شکن یادآور شد: با توجه به ارزیابی میدانی انجام شده، متخصصین کاربرد تولید داخل را آسان تلقی نموده و استفاده از آن را توصیه می‌کنند.

به گزارش ایسنا؛ مجتمع فناوری پیشرفته پزشکی گیلان با هدف تجمیع شرکت‌های دانش بنیان، هدایت و رهبری آنها جهت اهداف سازمانی در راستای سیاست‌های وزارت متبوع افتتاح شده است. در مجتمع فن‌آوری‌های پیشرفته، مراکز تحقیقاتی در حوزه‌های فناوری سلامت، ستادها و کارگروه‌های فعال در حوزه‌های فن آوری نیز دایر است.

مجتمع فناوری‌های پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی گیلان با نظارت و حمایت همه جانبه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تخصیص ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، با حضور معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت، در مهر ماه سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads