کد خبر: 172449 - تاریخ: جمعه، 17 آگوست 2018 - 14:38

امام‌جمعه رشت:

مشکلات اقتصادی ایران باید از درون مرتفع شود/ تأکید بر مشخص شدن تکلیف مفسدان اقتصادی توسط دستگاه قضا

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه عوامل درونی کشور مانع از رفع مشکلات است گفت: همه مسئولان وظیفه خدمتگزاری داشته و نباید بیهوده در عرصه خدمت حضور داشته باشند، اگر روحیه خدمت ندارند چه مرضی دارند که به هر زحمتی می‌خواهند باج بستانند و تاراج کنند.

به گزارش خوبان خبر ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر رشت با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات مردم اظهار کرد: بخش نادری از مشکلات جامعه وابسته به خارج است چراکه ما سال‌های تحریم را سپری کرده و مردم نیز صبوری کردند اما مشکلات امروز جامعه باید واکاوی شود.

وی با تأکید بر اینکه عوامل درونی کشور مانع از رفع مشکلات است افزود: عدالت همراه با معنویت و تقوای الهی در مسئولان اجرایی کشور مفقود و به آن توجه نشده و این در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب بارها فرموده‌اند که در عدالت هم عقلانیت و هم معنویت باید توأمان موردتوجه باشد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه امروز عده‌ای نگون‌بخت از مردم حمایت کرده و ادای دلسوزی درمی‌آورند بیان کرد: این افراد در این‌سو آن‌سوی کشور برای از بین بردن ارزش‌ها به حمایت صوری از مردم دست می‌زنند.

وی با اذعان به اینکه مردم چشم به رهبر خود دوخته و آگاه هستند تصریح کرد: در دوره‌ای از نظام اسلامی پس از جنگ تنها به رشد و شکوفایی اقتصادی توجه و عدالت مغفول ماند و پس‌ازآن توسعه سیاسی بر توسعه اقتصادی مقدم دانسته شد و پس‌ازاین دوره به عدالت توجه اما معنویت نادیده گرفته شد و در آخرین دوره عدالت و معنویت همگی فدا شد.

فلاحتی با اشاره به وضعیت بانک‌ها بیان کرد: عدم نظارت درست، بانکداری را به سمت رباخواری پیش برد و این‌هایی که وام‌های میلیاردی بدون ضمانت می‌گیرند چگونه در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهند بود.

وی نفوذ اشرافی‌گری را در مسئولان بیشتر عنوان کرد و افزود: زندگی‌ها، اتومبیل‌ها و آمدوشدهای کذایی در طراز این مردم نیست، حقوق‌های نجومی چه شد؟ دستگاه قضا چه کرد؟ حداقل باید دل مردم را خنک می‌کردند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به تأکید امیرالمؤمنین (ع) مبنی بر اهمیت تقوا در مسئولان جامعه گفت: همیشه باید کسانی بالای سر ما مسئولان باشند و به ما تذکر دهند.

وی با اذعان به اینکه مردم ما بسیار دقیق هستند بیان کرد: رسانه‌ها باید منصفانه مطالبه گر دردهای مردم از مسئولان باشند، همه مسئولان وظیفه خدمتگزاری داشته و نباید بیهوده در عرصه خدمت حضور داشته باشند، اگر روحیه خدمت ندارند چه مرضی دارند که به هر زحمتی می‌خواهند باج بستانند و تاراج کنند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به خطبه ۹۹ نهج‌البلاغه بیان کرد: یکی از ویژگی انسان‌ها سبقت گرفتن در قدرت، زر و زور دنیا است.

وی با بیان اینکه نباید در دنیا با مردم مسابقه داد گفت: میرزا یحیی شیرازی می‌فرمود در مسائل مادی نباید مسابقه داد چراکه مردم با تمام قوا به جنگ شما می‌آیند و نباید مغرور دنیا شویم چراکه دنیا مملو از رنج و محنت است.

فلاحتی عزت و افتخارات دنیا را فانی عنوان کرد و افزود: زینت‌های دنیا نابود شدنی است و نباید دل‌بسته وابستگی‌های دنیا شویم.

وی با اشاره به آزادی آزادگان سرافراز انقلاب در ۲۶ مرداد ۵۷ گفت: آزادگان عزیز و سرافراز ایران بیش از هزار نفر از انزلی هستند که ما امروز نه‌تنها نباید در اسارت دشمن قرار بگیریم بلکه باید جوانان را از خطر این اسارت باز داریم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) افزود: این امام بزرگوار تنها امامی است که از پدر و مادر هاشمی بود و شرایط بسیار ویژه‌تری نسبت به سایر ائمه بزرگوار دارد و در دوران خردسالی خود واقعه کربلا را به چشم دیده است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) درباره ازدواج دیرهنگام بیان کرد: کسی که به دلیل ترس از مسائل مادی ازدواج نمی‌کند به خداوند سو ظن دارد.

فلاحتی  با بیان اینکه غیرت جوانان امروز اجازه نمی‌دهد به دست دیگری نگاه کند گفت: این حاکی از عزت مداری است که به دلیل مشکلات مالی ازدواج خود را به تأخیر می‌اندازند تا بتوانند دست در جیب خودشان داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نباید از خوف مسائل مادی ازدواج‌ را به تأخیر انداخت افزود: قرآن وعده داده که اگر زنان و مردان فقیر باشند و ازدواج کنند خداوند آن‌ها را از فضل و نعمت خود بهره‌مند می‌کند.

امام‌جمعه رشت ازدواج را سنت مستحب الهی دانست و گفت: نمازی که انسان متأهل می‌خواند بیشتر از شخص مجرد در پیشگاه خداوند پذیرفته و اجر دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads