کد خبر: 172394 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 آگوست 2018 - 09:35

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان

تنها راه جبران خسارات وارده به شالیکاران گیلانی افزایش قیمت برنج ا‌ست

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت:‌ خسارت‌های وارده به شالیکاران گیلانی به سبب بارش‌های اخیر باران،‌ باید با افزایش قیمت برنج جبران شود.

به گزارش خوبان، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: بارش‌های اخیر باران در گیلان خسارت‌های بسیار زیادی را به اراضی شالیکاری استان وارد آورده است بنابراین برای کاهش نگرانی کشاورزان و جبران این آسیب‌ دیدگی‌ها باید قیمت برنج افزایش پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان عنوان کرد:‌ کشاورزان گیلانی در حال حاضر به شدت نگران وضعیت محصول اراضی خود هستند و از سازمان جهاد کشاورزی گیلان انتظار داریم سریعاً به این بخش ورود کرده و آمار دقیق خسارت‌ها را به مجمع نمایندگان گیلان اطلاع دهد.

کوچکی‌نژاد با بیان این نکته که هزینه برداشت محصول برای شالیکاران به چند برابر افزایش پیدا کرده است تصریح کرد:‌ طبق گزارشاتی که از سطح استان و وضعیت پیش آمده پس از بارش‌های باران به گوش می‌رسد بخشی از محصول کشاورزان در معرض آسیب جدی قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ورود هرچه سریع‌تر سازمان‌های بیمه‌گر جهت حمایت از شالیکاران گیلانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: حمایت‌های بیمه‌ای و افزایش قیمت خرید برنج دو اقدام مهمی است که باید برای حمایت از کشاورزان گیلانی اجرایی شوند.

وی از پیگیری مجمع نمایندگان گیلان برای رفع نگرانی‌ کشاورزان خسارت دیده سخن گفت و ابراز داشت:‌ تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه موظف هستند در کنار کشاورزان آسیب‌دیده قرار گرفته و اقدامات لازمه جهت کمک به آنان را انجام دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به رایزنی‌های متعدد مجمع نمایندگان با وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت:‌ سر و سامان دادن به اوضاع بازار برنج و جلوگیری از واردات بدون ضابطه از مهم‌ترین محورهای مذاکره مجمع نمایندگان گیلان با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه ‌اعطای هرگونه مجوز واردات برنج در این شرایط کنونی خلاف قانون است تصریح کرد:‌ در پی انتشار اخباری در مورد موکول شدن مهلت واردات برنج تا پایان شهریور تذکرات جدی در این مورد به وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت داده می‌شود.

انتهای پیام/م

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads