کد خبر: 172386 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 آگوست 2018 - 10:44

رییس مرکز بهداشت استان گیلان:

آموزش های حین ازدواج زوجین به شش ساعت افزایش می یابد

رییس مرکز بهداشت استان گیلان گفت: برای آشنایی بیشتر با مسایل زناشویی، آموزش های حین ازدواج برای زوجین از دو ساعت به شش ساعت افزایش می یابد.

به گزارش خوبان، محمدعباسی اظهار داشت: در این کلاس های شش ساعته ، به زوجین مسایل مربوط به روانشناسی ازدواج ، مسایل حقوقی و مذهبی و دینی توسط کارشناسان ذیربط آموزش داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی ازدواج یکی از مهمترین برنامه های مرکزبهداشت در استان گیلان به شمار می رود که مسایل قبل ، حین و بعد از ازدواج طی سال آموزش داده می شود و زوجین برای دریافت گواهی ثبت باید در این دوره ها شرکت کنند.
وی یادآورشد: در سال جاری کلاس های آموزشی حین ازدواج از دو ساعت به شش ساعت برای زوجین در شرف ازدواج ارتقا می یابد که شرکت آنها برای دریافت گواهی از این دوره ها برای ثبت ازدواج ضروری است تا بتوانند مراحل ازدواج را انجام دهند.
رییس مرکز بهداشت استان گیلان با اشاره به اینکه این آموزش ها برای ایجاد آمادگی های لازم برای زوجین قبل از انتخاب همسر و ازدواج و ایجاد بلوغ روانی برای تشکیل زناشویی ضروری است، گفت: در این کلاس ها مسایل زناشویی ، حقوقی بعد از ازدواج توسط روانشناسان ، کارشناسان دادگستری و مسایل شرعی و مذهبی توسط کارشناس دینی آموزش داده می شود و لوحهای فشرده آموزشی نیز در اختیار آنان قرار می گیرند.
وی اظهارداشت: سال گذشته این دوره های آموزشی در ۱۲شهرستان استان انجام شد و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است در چهار شهرستان دیگر نیز این کلاس ها بزودی آغاز می شوند.

 

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads