کد خبر: 172365 - تاریخ: چهارشنبه، 15 آگوست 2018 - 19:17

رییس گمرک کشور مطرح کرد:

گمرکات گیلان می توانند در مقابله با تحریم بسیار تاثیر گذار باشد

 عسگری با اشاره به نقش گمرکات گیلان در تجارت ایران افزود : گمرکات گیلان به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب می توانند در مقابله با تحریم بسیار تاثیر گذار باشد و به پایگاه صادراتی برخی از محصولات کشاورزی تبدیل شوند.

به گزارش خوبان خبر، فرود عسگری رییس گمرک ایران با بیان اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه ای برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته است گفت : صاحبان واحدهای تولیدی می توانند در صورت کمبود نقدینگی ، مواد اولیه مورد نیاز را به صورت نسیه یا تودیع ضمانت نامه بانکی ترخیص کنند. 
عسگری افزود: همچنین تدارک دیده شده است تا واحدهای تولیدی یک انبار اختصاصی در محل تولید شان داشته باشند تا کالاهای مورد نیاز وارد شده از هر مرز کشور به آن انبار اختصاصی تحت کلید گمرک منتقل کنند و گمرک با حداقل حقوق ورودی تضمین و نظارت می کند.
وی گفت : واحدهای تولیدی دارای مشکلات بانکی و یا منتظر در صف ترخیص می توانند ۸۰ درصد از کالای مورد نیازشان را از گمرک ترخیص کنند تا مشکلات بانکی آنها نیز رفع  شود.
رییس گمرک ایران در خصوص تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد یا پلاک گذر موقت گفت:تصمیماتی اتخاذ شده است و قرار بر این شد تا با همکاری دبیر شورایعالی مناطق آزاد تعداد خودروها مشخص شود تا تصمیم نهایی اطلاع رسانی شود و به دارندگان این گونه از خودرو ها مرخصی تردد داده شود.

 عسگری با اشاره به نقش گمرکات گیلان در تجارت ایران افزود : گمرکات گیلان به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب می توانند در مقابله با تحریم بسیار تاثیر گذار باشد و به پایگاه صادراتی برخی از محصولات کشاورزی تبدیل شوند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر کنترل بیشتر کالاهای وارداتی  گفت:برای  حمایت از تولید کنندگان کالاهایی نظیر چای و برنج ، گمرک علاوه بر سختگیری در واردات باید در فصل تولید هم از ترخیص این محصول جلوگیری کند.
کوچکی نژاد افزود : با توجه به اینکه تراز گمرکی صادرات محصولات کشاورزی گیلان امسال در مقایسه با پارسال مثبت است تلاش می کنیم با تسهیل قوانین گمرکی صادرات این محصولات را از استان افزایش دهیم تا علاوه بر ارز آوری و افزایش قیمت محصولات ، کشاورزان رغبت بیشتری برای تولید داشته باشند.

 

انتهای پیام۵۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads