کد خبر: 172354 - تاریخ: چهارشنبه، 15 آگوست 2018 - 09:41

نماینده‌ مردم فومن و شفت:

واردات چندبرابری برنج دسترنج شالیکاران گیلانی را نابود می‌کند

نماینده‌ مردم فومن و شفت در مجلس گفت‌:‌ واردات چندبرابری برنج دسترنج شالیکاران گیلانی را نابود می‌کند.

به گزارش خوبان خبر، حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: انتظار نمایندگان مردم در خانه ملت از مجموعه دولت این است که جلوی واردات بی‌رویه برنج به داخل کشور را که حاصل دست‌رنج کشاورزان گیلانی را به نابودی می‌کشاند بگیرد.

نماینده‌ مردم فومن و شفت در مجلس توجه ویژه مسئولان به شالیکاران را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ کشاورزان شمالی با تمام مشقات برنج تولید می‌کنند اما به علت کم‌توجهی مسئولان،‌ به علت واردات بی‌رویه این محصول به داخل کشور تنها ضرور و زیان نصیب کشاورزان می‌شود.

افتخاری موضوع آسیب‌هایی که در چند روزه اخیر به علت بارندگی متوجه شالیکاران گیلانی شده را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ از دولت و وزارت جهاد کشاورزی انتظار می‌رود در این شرایط سخت با ورود بی‌ضابطه برنج مشکلات و رنج شالیکاران را دو چندان نکنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس به مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری از مردم که مدتها است زمینه‌ساز اعتراضات آنان را فراهم کرده اشاره کرد و گفت:‌ مسئولان نباید اجازه دهند در این برهه حساس از زمان کشاورزان نیز به دلیل بی‌مهری‌های انجام شده به خیل معترضان بپیوندند.

وی با ابراز این مسئله که اقتصاد بسیاری از شالیکاران تنها وابسته به محصول برنج است خاطرنشان کرد:‌ نیاز برنج کشور یک عدد مشخصی است اما با این حال و با وضع بسیاری از مقررات مختلف بازهم در مقاطعی از زمان شاهد واردات برنج و نقض آشکار قوانین مصوب هستیم.

نماینده‌ مردم فومن و شفت در مجلس کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان از محصول استراتژیک برنج را خواستار شد و تصریح کرد:‌ مسئولان نباید اجازه دهند شرایط به گونه‌ای پیش برود که در آن کشاورز دچار ضرر و زیان‌های هنگفت شود و سود اصلی تنها به جیب دلالان سرازیر شود.

افتخاری اهتمام ویژه مسئولان برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ مقام معظم رهبری در ادامه سیاست‌های اهداف اقتصاد مقاومتی، امسال را بنا به دلایلی سال حمایت از کالا و تولید کنندگان داخلی نامیده‌اند بنابراین تمام برنامه‌ها باید به این سمت حرکت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یکی از موارد کاملاً آشکار شعار امسال را حمایت از کشاورزان و تسهیل‌گری دولت در این حوزه دانست و عنوان کرد:‌ استان‌های شمالی با توانمندی‌هایی که دارند در صورت حمایت و توجه می‌تواند درصد بسیار بالایی از نیاز بازار داخلی به برنج را تأمین کنند.

وی همدلی، انسجام ملی‌‌،‌ اجرای صحیح قوانین مصوب دولت و مجلس و مبارزه با قاچاق کالاها را برای توسعه بخش کشاورزی ضروری خواند و اظهار داشت:‌ از دولت و متولیان امر انتظار داریم حمایت از صنعت کشاورزی‌ را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و توجه بیشتری به آنان داشته باشند.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads