کد خبر: 172289 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 آگوست 2018 - 17:41

در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه مطرح شد:

شهردار خمام : اعضاء کمیته برنامه‌ ریزی شهرستان رشت باید نگاهی ویژه تری به خمام داشته باشند| عضو شورای شهر : خمام همچنان مستعد شهرستان است

سید مجتبی حسینی نسب گفت : خمام همچنان مستعد شهرستان شدن بوده و تنها بخش در استان گیلان به‌شمار می‌رود که از این شرایط برخوردار می باشد.

به گزارش خوبان خبر؛ شهردار خمام گفت: خبرنگاران حقایق جامعه، مشکلات، رنج‌ها و دردهای مردم را با زبانی گویا و به دنبال رشد، توسعه و تعالی جامعه هستند. 

موسی فکور در آیین تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سالن کنفراس شهرداری خمام افزود: هدف خبرنگاران آگاهی، امید و ترویج فرهنگ ناب اسلامی بوده و همه باید دست به کار و همراه باشیم تا بتوانیم با تلاش و پشتکار بیشتر در مسیر انجام امور محوله به نحو احسن قدم برداریم.

 شهردار خمام گفت: مردم برای بیان و پیگیری مشکلات، و مسولین برای انعکاس خدمات و عملکردهایشان از خبرنگاران انتظار دارند، که این‌موضوع وظیفه‌ خبرنگاران را سنگین‌ تر و سخت‌ تر می‌کند.

شهردار خمام با بیان اینکه فرماندار رشت در کمیته برنامه‌ ریزی دغدغه داشته‌ که شهرستان رشت با توجه به جمعیت و وسعتی که دارد باید با نگاهی ویژه نسبت به شهرستان‌های دیگر دیده شود، گفت: ما هم این‌انتظار این است که در خصوص خمام با توجه به وسعت و جمعیتی که دارد با نگاه ویژه‌ ای نسبت به سایر شهرها دیده شود، که متاسفانه در گذشته نبوده و به شهرهایی با جمعیت پایین‌ تر اعتباری بالاتر از شهر خمام تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه تجاری در سطح شهر خمام با هدف ایجاد زمینه‌‌ اشتغال برای مردم و ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری از جمله برنامه‌های این‌مجموعه است که بعداً طرح مذکور به هنشهریان اطلاع‌رسانی خواهد شد،بیان داشت: استخر شهرداری به‌ عنوان یکی‌ ازمنابع درآمدی شهرداری به  محسوب می شود و درآمد آن در چندماه اخیر که مدیریت آن در اختیار شهرداری قرار گرفته نسبت به گذشته افزایش داشته و به مرز ۲۰ الی ۲۵ میلیون تومان به صورت ماهانه رسیده است.

 فکور در بخش دیگری از سخنان خود با درخصوص به‌کارگیری نیروهای جدید در شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه شهرداری خمام از نظر نیرو دچار مشکل بود به همین علت شرایط جذب نیرو را نداریم، این‌ موضوع را از همان روز اول با شورا در میان  گذاشه . در ادامه چندتن از جوان‌های این‌شهر که دارای تخصص بودند به ما پیشنهاده شده ، که البته به آنها اعلام نمودیم شرایط جذب، بیمه و قرارداد وجود نداشته و به عنوان داوطلب در حوزه‌هایی که نیاز بوده به کمک خواهند پرداخت؛همانند بسیاری از سازمان‌ها که مشکلاتشان را به همین نحو و با بهره‌گیری از نیروهای داوطلب حل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع به‌کارگیری نیروها با جذب بیمه و قرارداد همراه نبوده، خاطرنشان کرد:نیروهای داوطلب تنها مبلغی در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به صورت ماهیانه به‌عنوان هزینه‌ ی ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند که مبلغ ناچیزی می‌باشد، اما همین موضوع با برخی گله‌مندی‌ها، انتقادات و و حتی شکایات به استانداری و سازمان بازرسی همراه شدده ، درحالی که است یکی کارمندان در شهرداری خمام درحال بازنشسته می باشد که نیروی فنی برای جایگزینی وجود نداشته و پروسه‌ آزمون در شرایط فعلی نمی‌تواند جوابگوی این‌نیاز  ما در شهرداری باشد ؛ بنابراین پیگیر موضوع انتقال نیروهای رسمی با سابقه، برای برطرف کردن برخی خلاء‌ ها هستیم.

سال گذشته ۳۴ مورد پروانه از سوی مجموعه شهرداری صادر شده است

اسماعیل احمدنیا عضو شورای شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته ۳۴ مورد پروانه از سوی مجموعه شهرداری صادر گردیده و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال جاری کاهش یابد، بیان داشت: به جمعیت شهر خمام افزوده شده و نیازمندی‌ها و خواسته‌ها به حق مردم نیز در حال افزایش افزایش است.

وی با بیان اینکه در گذشته استخر شهرداری در اختیار پیمانکار بوده و درحال حاضر از وی تحویل گرفته شده است، اظهار داشت: درآمد شهرداری از سوی استخر افزایش یافته و به صورت منظم توسط ماک جدید به حساب شهرداری واریزمی گردد .

خمام همچنان مستعد شهرستان است /  اقتصادی برنج گیلان به‌ نوعی مدیون بخش خمام است

سید مجتبی حسینی نسب عضو شورای شهر خمام با انتقاد از عملکرد نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود : نقدی که به هر ۳ نماینده‌ی شهرستان رشت  دارم این است که در ۳ سال اخیر نطقی در صحن علنی مجلس در دفاع از شهرستان شدن خمام نداشته و وزیر کشور را در خصوص پیگیری این‌ امر و ارائه‌ی پاسخ به مجلس نکشانده‌اند.

این عضو شورا با اشاره جمعیت ۲۱ هزار نفره‌ی شهر و ۵۵ هزار نفره‌ بخش خمام بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ تصریج کرد: خمام مابین دو شهر بزرگ استان گیلان و در مسیر منطقه‌ آزاد انزلی قرار  دارد و از موقعیتی استراتژیک در بین دیگر بخش‌های شهرستان رشت برخوردار است

به گفته وی، در بحث فرهنگ اولین مکتب‌ خانه حدود ۷۰ سال قبل در روستای دافچاه وجود داشته و در بحث اقتصادی برنج گیلان به‌نوعی مدیون بخش خمام است، چرا که بهترین برنج‌های استان گیلان در این‌ بخش کشت می شود  و رقم برنج هاشمی در خمام کشف شده و این بخش در بحث واحدهای تولیدی و اقتصادی حرفی برای گفتن همگی دارد.

مجتبی حسینی نسب گفت:خمام علیرغم دارا بودن همه‌ی شاخص‌هایی یک بخش برای تبدیل شدن به شهرستان داشته باشد، دارا است در دولت گذشته به شهرستان تبدیل نشد و دولت فعلی شاخص‌های جدیدی را در نظر گرفته و شرایط را سخت‌تر کرده ، اما خمام همچنان مستعد شهرستان شدن بوده و تنها بخش در استان گیلان به‌شمار می‌رود که از این شرایط برخوردار می باشد.

سیدمجتبی حسینی‌نسب با اشاره به حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه‌  ماهانه‌ شهرداری مرتبط با مباحث جاری و حقوق پرسنل، اشت اذعان داشت: به خمام نگاه شهرستانی وجود داشته، اما بودجه‌  بخشی تعلق می‌گیرد و این درحالی است که بسیاری از ادارات همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، و … در این‌بخش حضور نداشت ولی مردم از ما درخواست هایی دارند و تجهیزات محدودی در بحث نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و … برای خدمت‌رسانی به مردم بخش خمام وجود دارد.

 

به گزارش خوبان خبر؛  دو عضو شورای اسلامی شهر خمام در جلسه‌ که امروز در سالن کنفراس خمام به منظور تجلیل از اصحاب رسانه برگزار شد، حضور نداشتند

 

 

 

انتهای پیام/۲۳۳۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads