کد خبر: 172241 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 آگوست 2018 - 08:03

بازرس کل گیلان:

حمایت از سرمایه‌گذاری مولد و مؤثر از وظایف دستگاه‌های نظارتی است

باتوجه به وضعیت اقتصادی نامطلوبی که متأسفانه گریبانگیر سرمایه‌گذاری ما در استان شده است، چاره‌ای جز استفاده از ظرفیت‌های برون دستگاهی و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی نداریم و در واقع یکی از طرقی که می‌تواند موتور محرک اقتصاد و تولید را به حرکت بیندازد، ورود و حضور مستمر بخش‌های خصوصی است.

به گزارش خوبان،  باتوجه به اهمیت نظارت بر طرح‌های توسعه سرمایه‌گذاری دراستان و باهدف تقویت و حمایت از این رویکرد، نشست مشترکی با حضور بازرس کل گیلان، معاون، مدیران گروه‌های نظارت و بازرسی با شهردار لاهیجان و معاونین وی به همراه سرمایه‌گذار پروژه زباله‌سوز شهرداری لاهیجان در محل بازرسی کل استان برگزار شد.

درابتدای این نشست سیف‌الله مسرور بازرس کل گیلان با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به موضوعات اقتصادی، اظهار داشت: باتوجه به وضعیت اقتصادی نامطلوبی که متأسفانه گریبانگیر سرمایه‌گذاری ما در استان شده است، چاره‌ای جز استفاده از ظرفیت‌های برون دستگاهی و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی نداریم و در واقع یکی از طرقی که می‌تواند موتور محرک اقتصاد و تولید را به حرکت بیندازد، ورود و حضور مستمر بخش‌های خصوصی است.

وی ادامه داد: در این مسیر دستگاه‌های خدمات رسان نیز باید برای تحقق این مهم با نگاه موسّع و واقع‌ بینانه، راه را برای این فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر هموار کنند و دستگاه‌های نظارتی در کشور و استان نیز ضمن توجه و اهتمام جدی به این موضوع نسبت به سرمایه‌گذاری مولّد، مؤثر و پویا حساسیت‌های جدی دارند و این نشست و نشست‌های مشابه که در دستور کار جدی دستگاه‌های متولی  قرار دارد، نیز به دلیل همین توجهات است.

عضو شورای قضایی استان، هدف عمده برگزاری این قبیل نشست‌ها را رصد و پایش دقیق این طرح‌ها و ارزیابی و انطباق آنها با قوانین و مقررات جاری دانست و تصریح کرد: انگیزه اصلی برگزاری این جلسات علاه بر موضوعات مطرح شده، کمک و حمایت از دستگاه‌های مجری و تقلیل و رفع موانع و آسیب‌های پیش روی اجرای این طرح‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی است.

مسرور در ادامه به دستور کار این نشست مبنی بر نحوه و شرایط اجرای پروژه زباله‌سوز شهرداری لاهیجان اشاره کرد و گفت: این اقدام با ابتکار هوشمندانه شهرداری لاهیجان صورت پذیرفت، مضافاً اینکه موضوع پسماند و دفن اصولی آن امروزه به یکی از چالش‌های مهم و حیاتی کلان شهرها در اقصی نقاط شهرهای کشور مبدل شده است.

وی افزود: این وضعیت که با چالش جدی و خطرناکی از حیث تخریب مواهب طبیعی و خدادادی همراه است به موضوع محیط زیست و منابع طبیعی استان ارتباط مستقیمی دارد، لذا این نشست باتوجه به اهمیت موضوع و لزوم دقت بر زمان شروع و نحوه انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار و پرهیز از هرگونه خطا و اشتباه احتمالی با حضور کارشناسان زبده بازرسی کل گیلان برگزار می‌شود تا با سرعت و دقت لازم این اقدام در دستور کار قرار گیرد.

در انتهای این نشست شهردار لاهیجان و سرمایه‌گذار طرح دفن پسماند شهر لاهیجان و تعدادی از کارشناسان بازرسی کل گیلان و شهرداری لاهیجان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود درخصوص این طرح و ۱۶ طرح عمرانی،گردشگری و… شهر لاهیجان که درتوسعه این شهر نقش بسزایی دارد، پرداختند.

 

انتهای پیام/۲۳۶۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads