کد خبر: 172118 - تاریخ: یکشنبه، 12 آگوست 2018 - 09:22

چگونه سطح انرژی خود را بالا ببریم؟

آیا عصرها بیش از حد احساس خستگی می کنید؟ یا به زور چشم ها را باز نگه می دارید؟ حتی قهوه و نوشیدنی های انرژی زا نه تنها دیگر تاثیری در پر انرژی کردن شما ندارند بلکه کسل تر هم می شوید. از نظر علمی ثابت شده است کسانی که کافئین و نوشیدنی انرژی زا مصرف می کنند نسبت به دیگران کسل تر هستند و تمرکزشان را از دست می دهند. در ادامه با روش های تقویت سطح انرژی در طول روز آشنا شوید.

به گزارش خوبان، آیا عصرها بیش از حد احساس خستگی می کنید؟ یا به زور چشم ها را باز نگه می دارید؟ حتی قهوه و نوشیدنی های انرژی زا نه تنها دیگر تاثیری در پر انرژی کردن شما ندارند بلکه کسل تر هم می شوید. از نظر علمی ثابت شده است کسانی که کافئین و نوشیدنی انرژی زا مصرف می کنند نسبت به دیگران کسل تر هستند و تمرکزشان را از دست می دهند. در ادامه با روش های تقویت سطح انرژی در طول روز آشنا شوید.

کمی موزیک گوش دهید

با گوش دادن به موسیقی احساس انرژی و سرزندگی بیشتری می کنید. آهنگ مورد علاقه خود را با صدای بلند گوش دهید تا از کسالت وسط روز خلاص شوید. به علاوه خواندن و زمزمه کردن متن آهنگ روحیه شما را بهتر می کند و انگیزه بیشتری برای کار کردن می دهد.

عصرانه بخورید

بدن به عصرانه نیاز دارد. پس باید میان وعده هایی بخورید که سطح انرژی را بالا می برند. مثل:

چگونه سطح انرژی خود را بالا ببریم؟

کربوهیدارت های پیچیده: فیبر بالایی دارند و از پایین آمدن سطح قند خون جلوگیری می کنند.

بلغور جو دوسر، ماست یونانی، میوه

شکلات تلخ به جای شکلات شیری: شکلات تلخ شکر کمتر و کافئین بیشتری دارد و سطح اندورفین را بالا می برد.

میان وعده های شیرین نخورید: به عنوان مثال شیرینی و شکلات سطح قند خون را به سرعت بالا می برد و به سرعت هم افت می کند. به همین دلیل باعث می شود بیشتر از قبل احساس خستگی کنید.

غذاهای پرچرب نخورید: غذاهای پرچرب شما را خسته تر و خواب آلودتر می کنند زیرا زمان زیادی برای هضم شدن می برند.

آب لیمو بخورید

آب لیمو بدون کافئین سطح انرژی را بالا می برد. تنها بوی لیمو استرس را کاهش می دهد و روحیه را بهتر می کند. بدن ما از ملکول ها و اتم های غذا انرژ می گیرد. لیمو وارد سیستم گوارشی می شود و ساعت ها انرژی را بالا نگه می دارد.

صورت را با آب سرد بشوئید

با شستن صورت با آب سرد استرس های روزانه را از ذهن تان دور می ریزید و بهتر می توانید تمرکز کنید. تحقیقات نشان داده است که آب سرد و با فعال سازی اجزای سیستم رتیکولر (بافت شبکه ای) خستگی را کاهش می دهد.

تمرین های کششی و تنفس

 

در محیط کار به دلیل ساعت ها نشستن پشت میز کار عضلات گرفته می شوند. بی حرکت بودن از انجام فعالیت های جسمی خسته کننده تر است. وقتی را برای تمرین های کششی و تنفسی کنار بگذارید. تمرین های کششی روی صندلی برای کاهش فشار عضلات و از بین بردن سموم بافت ها کافی است.

در جمع باشید و بخندید

 

چند دقیقه از کار فاصله بگیرید و دور هم جمع شوید. این کار بهترین راه برای رفرش شدن و انرژی گرفتن در محل کار است. حتی خندیدن روحیه تان را تقویت می کند. هنگام خندیدن عضلات صورت و برخی عضلات بدن کشیده می شوند، فشار خون و ضربان قلب بالا می رود در نتیجه تنفس سریع تر و اکسیژن بیشتری وارد بافت های بدن می شود. پس به جای این که ساعات استراحت را پشت میز بنشینید همراه با همکارانتان قهوه بخورید هم انرژی و روحیه بیشتری می گیرید و هم روابط بهتری با آن ها برقرار می کنید.

پیاده روی کنید

تحقیقات نشان داده است که ۱۰ دقیقه پیاده روی یا بالا رفتن از پله ها بیشتر از ۵۰ میلیگرم کافئین سطح انرژی را بالا می برد.

بخور نعناع

رایحه درمانی یک روش درمانی ثابت شده برای افزایش سطح انرژی است. استفاده از روغن نعناع یا استشمام گیاه نعناع انرژی را بیشتر و خستگی را کاهش می دهد

کمی آفتاب بگیرید

نور خورشید به بدن سیگنال بیدار شدن می فرستد. اگر در محل کارتان احساس خستگی و کسالت می کنید چند لحظه بیرون بروید و آفتاب بگیرید. کسانی که بیشتر در معرض نور طبیعی هستند در تست های تمرکز موفق ترند.

نیمه چرت بزنید

با یک چرت ۱۰ دقیقه ای ساعت ۲ بقیه روز انرژی خواهید داشت.

 

انتهای پیام/۳۵۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads