کد خبر: 172038 - تاریخ: شنبه، 11 آگوست 2018 - 09:14

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان:

مجلس با طرح تفکیک مجدد وزارتخانه‌ها به‌شدت مخالف است

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت:‌ مجلس با لوایح دولت در مورد تفکیک مجدد برخی از وزارتخانه‌ها به‌شدت مقابله می‌کند.

به گزارش خوبان خبر، جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت:‌ مجلس در شرایط فعلی تفکیک مجدد برخی از وزارتخانه‌ها به علت تحمیل فشار و بار مالی فراوان را به صلاح نمی‌داند بنابراین با هرگونه لایحه ارسالی از سوی دولت در این خصوص به شدت مقابله می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد:‌ اخیراً دولت لوایحی را مبنی بر تفکیک مجدد برخی از وزارتخانه‌ها مانند وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت به صحن علنی مجلس فرستاد اما هیچ کدام مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت و لوایح مذکور مجدداً به دولت برگشت داده شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت:‌ دولت تاکنون سه لایحه مبنی بر جداسازی وزارتخانه‌ها به مجلس ارسال کرده است اما نمایندگان با توجه به شرایط فعلی جامعه و برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های گزاف با هر سه لایحه مخالفت کرده‌اند.

کوچکی‌نژاد تفکیک برخی از وزارتخانه‌ها را مغایر با اصول قانون برنامه ششم دانست و افزود:‌ طبق این برنامه پنج ساله راهبردی،‌ دولت باید در راستای کوچک کردن بدنه خود و واگذاری بسیاری از امور قدم بردارد بنابراین طرح چنین لوایحی از دیدگاه مجلس قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس پرداختن به چنین بحث‌های حاشیه‌ای را امری نادرست خواند و بیان داشت:‌ در شرایطی که کشور و مردم در مشکلات مالی و اقتصادی شدیدی به سر می‌برد از دولت انتظار داریم به جای پرداختن به تفکیک وزارتخانه‌ها به حل مشکلات مردم اقدام کند.

وی حل و فصل مشکلات بازار سکه و ارز و معیشت مردم را از مهم‌ترین وظایف دولت دانست و گفت:‌ اضافه کردن وزارتخانه‌های جدید و تفکیک مجدد برخی از آن‌ها نه تنها هیچ گره و مشکلی را از کشور حل نمی‌کند بلکه باری را نیز بر روی دوش مردم قرار خواهد داد.

‌کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه دولت به‌جای لوایح تفکیک وزارتخانه‌ها باید به ترمیم تیم اقتصادی خود اقدام کند عنوان کرد:‌ در حال حاضر بی‌تدبیری و ناکارآمدی آشکار بسیاری از مسئولان اجرایی دولت باعث برهم خوردن تنظیم بازار ‌و سیستم اقتصادی کشور شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان دلایل مخالفت مجلس با لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها را برشمرد و در این مورد تصریح کرد:‌ با آغاز به کار این تشکیلات جدید در قالب وزارتخانه به‌جای حل نواقص موجود هزینه‌های مالی بسیار هنگفتی به مجموعه دولت و کشور تحمیل می‌شود.

انتهای پیام/ ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads