کد خبر: 171986 - تاریخ: جمعه، 10 آگوست 2018 - 12:56

سرپرست اداره پیش بینی سریع و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان

مردم از استقرار در کنار رودخانه ها و مناطق مرتفع بپرهیزند

سرپرست اداره پیش بینی سریع و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به شرایط جوی در استان گفت: شهروندان و گردشگران بدلیل احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و احتمال وقوع رعدو برق از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و نواحی مرتفع بپرهیزند.

به گزارش خوبان ،  مازیار غلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تقویت توده هوای خنک و بارش زا طی امروز ( جمعه) عصر و شب و شنبه در منطقه مورد انتظار است.
وی ادامه داد: برهمین اساس شرایط برای ابرناکی ، وزش باد ، بارندگی و احتمال رعد و برق(گاهی شدید ) و تگرگ ( در مناطق مستعد بویژه ارتفاعات و دامنه ها ) مهیا می باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به ماهیت بارش های تابستانه و وقوع بارش های شدید در بازه زمانی کوتاه مدت ، احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها به خصوص در مناطق مرکزی و شرقی استان وجود دارد.
غلامی با اشاره به وضعیت جوی استان به شالی کاران توصیه کرد تا پایان بارش ها از هر گونه درو و برداشت خودداری کنند.
وی افزود: همچنین دریا برای امروز و فردا( جمعه و شنبه) مواج پیش بینی می شود که برای انجام فعالیت های دریایی و شنا مناسب نیست.
غلامی اضافه کرد: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق توصیه می شود شهروندان و گردشگران از استقرار در نواحی مرتفع بپرهیزند.
وی به پیش بینی هواشناسی طی روزهای جمعه و شنبه نیز اشاره و تصیح کرد: آسمان استان برای روز جمعه نیمه ابری تا ابری، مه آلود ، بارندگی و وزش باد و رعدو برق ( بویژه عصر و شب) پاره ای نقاط شدید و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.
وی پیش بینی کرد: همچنین وضعیت جوی استان برای شنبه ابری و مه آلود ، بارندگی و وزش باد و رعدو برق ( بعضی نقاط شدید ) کاهش دما اواخر وقت و کاهش ناپایداری می باشد.

 

انتهای پیام/۵۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads