کد خبر: 171878 - تاریخ: چهارشنبه، 8 آگوست 2018 - 15:59

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان خبر داد

بارش رحمت الهی میهمان آخر هفته گیلانی‌ها

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان از کاهش نسبی دما، وزش باد، رعدوبرق و رگبار باران از ۳۶ ساعت آینده در گیلان خبر داد.

به گزارش خوبان خبر ، محمد دادرس دقایقی پیش با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار توده هوای خنک و گذر جریانات کم‌وبیش ناپایدار از ۳۶ ساعت آینده در گیلان است.

وی با اشاره به اینکه هوای گیلان خنک خواهد شد افزود: در ۳۶ ساعت آینده با عبور جریانات کم‌وبیش ناپایدار در بعضی از نقاط استان و در بعضی از ساعات افزایش ابر، مه‌آلود بودن هوا، رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به کاهش نسبی دما در گیلان گفت: از اواخر وقت پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی و فعالیت آن در روزهای جمعه و شنبه، آسمان گیلان همراه با بارندگی، وزش باد، رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه شالی‌کاران محصول برنج خود را برداشت کنند گفت: مردم در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در مزارع برنج و نواحی مرتفع، به‌ویژه باغات چای خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت دریا مواج و برای انجام فعالیت‌های دریایی و شنا نامناسب است بیان کرد: کشاورزان تمهیدات لازم را جهت به حداقل رساندن خسارت در شالیزارها به عمل آوردند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، سازمان آب و منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر می‌شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads