کد خبر: 171569 - تاریخ: شنبه، 4 آگوست 2018 - 10:16

ساخت ۲۰۰ استخر فلزی تولید و پرورش ماهی در گیلان

۲۰۰ استخر فلزی تولید و پرورش ماهی در گیلان احداث خواهد شد.

به گزارش خوبان ؛ اسحاق شعبانی مدیرکلشیلات گیلان گفت: با اجرای طرح‌های حمایتی، اعطای تسهیلات ارزان و با برنامه‌ریزی مدون، ۲۰۰ استخر فلزی تولید و پرورش ماهی در گیلان ساخته می‌شود و با بهره برداری از این تعداد استخر‌ها تعداد این سازه‌های دریایی به هزار عدد خواهد رسید.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی‌های جدید پرورش ماهی در خشکی نظیرساخت استخر‌های فلزی و بتنی برای افزایش بهره‌وری در تولید ماهی بسیار موثر است و گام مهمی در تولید و پرورش ماهی محسوب می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان خاطر نشان کرد: این استخر‌ها از ورق‌های گالوانیزه ساخته شده که در درون آن‌ها یک ورقه به قطر ۶ تا ۱۰ متری نصب شده و به راحتی با استقرار و جانمایی آن می‌توان در یک زمین ۱۰۰ متری ۳ تا ۴ تن ماهی تولید کرد.

اسحاق شعبانی همچنین به ساخت استخر‌های بتنی نیز اشاره کرد و افزود: این سازه‌ها برای تولید انواع گونه‌های غیر پلانگتون‌خوار به صورت پرورش غیرمتراکم یعنی کپور و آمور بسیار مناسب بوده و شیلات گیلان در راستای ترویج آن تلاش می‌کند.

وی از نبود زمین کافی در استان و کمبود منابع آبی برای پرورش ماهی خبر داد و گفت: برای ایجاد و ساخت مجموعه‌های تولید و پرورش ماهی زمین‌ها و اراضی درجه ۳ مورد استفاده قرار می‌گیرد و استان گیلان از این حیث دچار کمبود است.

مدیرکل شیلات گیلان راهبرد اصلی برون رفت از این مشکلات را پیروی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اعلام و تصریح کرد: پرورش ماهی و فعالیت در حوزه آبزی‌پروری از آب‌های شیرین به‌سمت آب‌های شور دریا و بهره گیری از سازه‌های نوین برای پرورش ماهی از جمله اقدامات اساسی برای برون رفت از مشکلات تولید و پرورش ماهی است.

انتهای پیام/م.ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads