کد خبر: 171522 - تاریخ: جمعه، 3 آگوست 2018 - 16:28

شهردارخمام:طرح هادی در توسعه‌ شهر خمام تاثیرگذار خواهد بود|معیار حوزه‌ فنی شهرداری طرح جدیدهادی است

شهردار خمام با اشاره بهره‌ گیری مطلوب از دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود و استفاده از خرد جمعی با برگزاری نشست‌های مرتبط با حضور متخصصین امر، طرح هادی شهر خمام را جوابگوی نیازهای شهروندان نیست، اظهار داشت: طرح هادی نوعی در توسعه‌ شهر خمام تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خوبان خبر؛ روز گذشته جلسه‌ شورای اسلامی شهر خمام با موضوع رسیدگی به وضعیت طرح هادی شهر با حضور شهردار اعضای شورای شهر و متخصصین حوزه فنی و مهندسی در دفتر این‌ شورا برگزار گردید.

موسی فکور شهردار خمام در این جلسه با بیان اینکه  طرح هادی تصمیماتی اتخاذ می‌گردد که به نوعی در توسعه‌ی شهر خمام تاثیرگذار خواهد بود، بیان داشت: معیار ما در حوزه‌ فنی شهرداری طرح هادی خواهد بود و به‌ نوعی نقشه‌ راه شهر در سالیان آینده است.

شهردار خمام با اشاره  بهره‌ گیری مطلوب از دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود و استفاده از خرد جمعی با برگزاری نشست‌های مرتبط با حضور متخصصین امر، طرح هادی شهر خمام را جوابگوی نیازهای شهروندان نیست، اظهار داشت: طرح هادی نوعی در توسعه‌ شهر خمام تاثیرگذار خواهد بود.

موسی فکور ارجاع پرونده‌های بسیار به کمیسیون را یکی از مشکلات شهرداری اعلام کرد و افزود: در  یک‌ سال گذشته حدود ۳۴ مورد پروانه در کمسیون شده است که این درحالی که حدود ۲۶ پرونده در کمیسیون ماده‌ی ۵ وجود داشته که ۲۰ مورد از آن منجر به صدور پروانه  شده است.
وی با بیان اینکه اصلاح مناسب و مطلوب طرح هادی و انجام پیش‌بینی‌ های درست برای داشتن طرحی خوب و جامع در روند خدمت‌رسانی به مردم تاثیرگذار خواهد بود، اذعان داشت: تدوین برای گسترش شهر و سیما شهری تعیین است.

شهردار خمام افزود: علاوه‌ بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون ماده‌ی ۵ و در منتظر نظر این‌کمیسیون ماندن با توجه به وضعیت ارزی کشور می‌تواند مشکلاتی را برای شهروندان در پی داشته باشد.

در بخش دیگر از این جلسه سیدرضی مودب‌پور ریاست شورای شهر خمام گفت:با وجود تنگناها، مشکلات و بعضی اوقات نگاه‌های غیرفنی در طرح هادی فشارهایی را به مسوولین اجرایی این‌شهر و مردم وارد می‌کرد، هرچند درحال حاضر عمر این نقشه به پایان رسیده و در تلاش هستیم با بهره‌ گیری از نظرات افراد فنی، مسوولین ادارات، نسخه‌ای جدید از طرح  تهیه و اجرا نماییم.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی  جدید بتواند رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد شهر و تراکم جمعیت آن باید فکری صورت پذیرفته و لازم است از کمک و مشاوران متخصصین برای اصلاح طرح مذکور استفاده شود.

همچنین بابک نیکو نائب رئیس شورای شهر خمام نیز در جلسه گفت: کوچکترین غفلت در این چنین جلساتی ممکن است در آینده مشکلاتی را برای شهروندان  ایجاد شود و نیازمند اهتمام و توجه ویژه است.

بابک نیکو همچنین از حضور متخصصین حوزه‌  فنی و مهندسی در چنین جلسات مهم دانست و افزود: عمر طرح هادی ۵ سال می دانم چون عمر طرح مذکور شاهد افزایش نارضایتی شهروندان می شود.

عضوشورای شهر خمام در پایان به نقش رسانه ها جهت پیشبرد مدیریت شهری اشاره کرد، افزود: رسانه‌ها حلقه‌ واصله بین مردم و مسوولین می باشند که  می توانند به بیان انتقادات و مشکلات موجود بپردازند.

در پایان این جلسه هریک از متخصصین حاضر جلسه به دیگاه هی خود پرداختند.

انتهای پیام/۲۲۲۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads