کد خبر: 171464 - تاریخ: جمعه، 3 آگوست 2018 - 11:18

پروژه راه‌آهن گیلان از وعده تا عمل

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان گفت:‌ وعده‌های مسئولان کشوری و استانی برای افتتاح کامل راه آهن گیلان در چندماه آینده حرکتی نمایشی بوده و صحت ندارد.

به گزارش خوبان خبر ، محمدرسول سماکچی اظهار داشت:‌ راه‌اندازی پروژه راه‌آهن گیلان به صورت کامل و نه به صورت آزمایشی برخلاف وعده‌های زیاد مسئولان به این زودی‌ها محقق نمی‌شود و بسیاری از اخبار منتشر شده از سوی آنان در مورد جدول زمان‌بندی افتتاح، نمایشی است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان وعده‌های دو سال قبل مسئولان در مورد راه‌آهن گیلان را با حواشی انتخابات مرتبط دانست و عنوان کرد:‌ بر اساس قول‌های مسئولان که مستنداتش نیز در رسانه‌ها و صدا و سیما موجود است راه‌ آهن گیلان قرار بود در سال 95 راه‌اندازی شود.

سماکچی از نقشه برخی چهره‌های نام‌آشنای گیلانی و مسئول در بدنه دولت سخن گفت و ابراز داشت:‌ طبق سناریوی تبلیغاتی تدوین شده این افراد،‌ سال 95 قرار بود با مستقر کردن چند واگن و سایر تجهیزات در لوشان، راه‌ آهن گیلان به‌صورت نمایشی و با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

وی افشاگری‌های انجام شده در مورد این حرکت نمایشی را از جمله دلایل عدم تحقق اهداف از پیش تعیین شده این افراد دانست و افزود:‌ با وجود مانورهای تبلیغاتی وسیعی که در آن زمان انجام گرفت و به علت لو رفتن نیت واقعی آنان سناریوی افتتاح نمایشی راه‌ آهن گیلان با شکست مواجه شد.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان وعده این روزهای مسئولان در مورد اتمام نهایی و آغاز به کار مسیر ریلی گیلان را نیز در ادامه همان اقدامات نمایشی دانست و گفت:‌ به اعتقاد بنده این پروژه نه‌تنها تا پایان امسال بلکه تا انتهای کار دولت فعلی نیز راه‌اندازی و افتتاح نخواهد شد.

سماکچی با بیان این مسئله که پروژه راه‌ آهن گیلان قربانی نمایش‌های تبلیغاتی مسئولان شده است عنوان کرد: طرح ملال‌آور مسائلی نظیر آماده نبودن برخی زیرساخت‌های لازم از موضوعاتی است که پس از افتتاح آزمایشی این طرح به زودی از سوی مسئولان کلید زده خواهد شد.

وی به معضل قطع برق و مشکلاتی که این مسئله برای واحدهای تولیدی گیلان ایجاد کرده نیز اشاره کرد و گفت:‌ کاهش راندمان،‌ هدر رفت زمان و بسیاری از سرمایه‌ها و یا کاهش ملموس میزان تولید از جمله مسائلی است که این خاموشی‌ها برای صاحبان صنعت به بار آورده است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با اشاره به اینکه برخلاف شعارها هیچ توجهی به عرصه تولید کشور نمی‌شود تصریح کرد:‌ با وجود اینکه الگوی مصرف توسط واحدهای صنعتی و کارخانجات به خوبی رعایت می‌شود اما هیچ برنامه‌ای برای عدم خاموشی در این مجموعه‌ها وجود ندارد.

سماکچی تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد را با عملکرد فعلی مسئولان غیرممکن دانست و اظهار داشت: به اعتقاد بنده با وجود تمام تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد لزوم حمایت از تولید داخلی هیچگونه اقدام عملی از سوی مسئولان انجام نمی‌شود.

وی با بیان این نکته که اکثر مقامات کشور اعتقاد و اعتنایی به مسئله تولید ملی ندارند خاطرنشان کرد:‌ برای تحقق کامل شعار ارزشمند حمایت از تولید ملی باید اینگونه نگاه‌های سطحی و غیردلسوزانه برخی از مدیران و مسئولان ناکارآمد مورد اصلاح و بازبینی جدی قرار گیرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads