کد خبر: 17144 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 ژانویه 2013 - 19:00

دردسر جدید برای فوتبال ایران؛ کی‌روش محروم شد

خوبان خبر: باید منتظر ماند و دید که فیفا با استدلال‌های فدراسیون فوتبال ایران متقاعد می‌شود یا اینکه لابی قدرتمند قطری‌ها در فیفا، پرونده‌های انضباطی گذشته کی‌روش و شرایطی که در مجامع بین‌المللی علیه ایران وجود دارد حق تیم ملی ایران را پایمال می‌کند.

غیبت کارلوس کی‌روش در بازی برابر ازبکستان ضربه جبران ناپذیری به تیم ملی فوتبال ایران وارد کرد به گونه‌ای که کارشناسان نبود کی‌روش روی نیمکت تیم ملی را در شکست ایران تاثیرگذار دانستند اما به نظر می‌رسد با حکم کمیته انضباطی فیفاسرمربی تیم ملی ایران بابت اعتراضش در دیدار مقابل کره جنوبی یک جلسه دیگر هم از نشستن روی نیمکت محروم است، اتفاقی که قطعا در موفقیت تیم ملی تاثیر منفی و نامنسابی خواهد داشت.

به گزارش خوبان به نقل از رجانیوز، پس از اتفاقات دیدار بازی ایران برابر کره جنوبی در ورزشگاه آزادی که منجر به اخراج کارلوس کی‌روش از روی نیمکت ایران شد،حالا خبر محرومیت دوباره کارلوس کی‌روش از همراهی تیم ملی در دیدار برابر قطر به گوش می‌رسد که باعث نگرانی فراوان اهالی فوتبال ایران شده است چون فیفا به فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام کرده بابت رفتارهای سرمربی تیم ملی ایران وی دو جلسه از همراهی تیم ملی ایران محروم شده است.

اخراج کارلوس کی‌روش در بازی با کره‌جنوبی تنها به محرومیتش برای بازی با ازبکستان ختم نشد و کمیته انضباطی فیفا پس از بررسی گزارش ناظر و داور مسابقه نهایتا حکم به محرومیت 2 جلسه‌ای سرمربی تیم ملی ایران داد.

فیفا بر اساس گزارش ناظر فیفا و این ادعا که کی‌روش از الفاظی علیه کاپیتان کره‌جنوبی استفاده کرده حکم به این محرومیت داده است. این در حالی است که کی‌روش پس از اخراجش گفته بود در اعتراض به بازیکن کره که مدام از آرنجش استفاده می‌کرده به داور گفته باید او را اخراج می‌کرده.
پس از اعلام رای فیفا فدراسیون فوتبال به رای صادره اعتراض کرده تا این محرومیت به یک جلسه کاهش یابد تا کی‌روش بتواند در دیدار حساس مقابل قطر در دوحه روی نیمکت تیم ملی بنشیند. حتی پیش از این گفته شده بود که تصاویری از عملکرد بازیکنان کره‌ای که با آرنج به صورت بازیکنان تیم ایران زدند برای فیفا ارسال شده است.
باید منتظر ماند و دید که فیفا با استدلال‌های فدراسیون فوتبال ایران متقاعد می‌شود یا اینکه لابی قدرتمند قطری‌ها در فیفا، پرونده‌های انضباطی گذشته کی‌روش و شرایطی که در مجامع بین‌المللی علیه ایران وجود دارد حق تیم ملی ایران را پایمال می‌کند.
بی‌تردید نبود کی‌روش روی نیمکت تیم ملی در بازی با ازبکستان تاثیر زیادی در ناکامی حاصل شده داشت و عمده کارشناسان هم بر این موضوع تاکید داشتند و معتقد بودند اگر او بود، تیم ملی ایران می‌توانست گل خورده را تا پایان کار جبران کند.
یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال از اعتراض رسمی فدراسیون فوتبال به فدراسیون جهانی بابت این حکم خبر داد و در این باره گفت:«متاسفانه عدالت در این میان رعایت نشده است، ما مدارکی در اختیار داریم که نشان می‌دهد کی‌روش در آن بازی به ناحق از زمین بازی اخرج شده است به همین دلیل به زودی متن اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به فیفا ارسال خواهد شد تا آنها در حکم صادره تجدید نظر کنند.»

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads