کد خبر: 171367 - تاریخ: چهارشنبه، 1 آگوست 2018 - 21:48

استاندار گیلان:

سایت نفتی خزر بلاتکلیف است/ برنج ‌گیلان با لگوی ویژه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور عرضه می‌شود

استاندار گیلان با تأکید بر اتصال شالیکوبی‌های استان با مراکز بزرگ عرضه محصولات در کشور گفت:‌ برنج گیلان با لگوی ویژه در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای کشور عرضه می‌شود.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گیلان در رشت با اشاره به نقش‌های کمک‌کننده رسانه‌ها اظهار کرد: نقش رسانه مصداق نقش امربه‌معروف و نهی از منکر است و دولت با توجه به زیرساخت‌های فضای مجازی توسعه‌یافته کنونی نیازمند امربه‌معروف و نهی از منکر رسانه‌ها است.

وی گیلان را استان ساحلی با ظرفیت بالا برشمرد و افزود: گیلان جزو سه استان برتر سرسبز ایران است و دارای مواهب طبیعی فوق‌العاده بوده که در کنار منابع انسانی ارزشمند بسیار ظرفیت عظیمی دارد.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت راه‌آهن، آزادراه و حمل نقل ریلی در گیلان گفت: با تقویت و ارتقا شبکه‌های ارتباطاتی در حوزه حمل‌ونقل افزایش درآمد دوران در گیلان شاهد خواهیم بود.

سالاری با اشاره به مصرف کاذب بنزین در گیلان افزود: متوسط مصرف بنزین در گیلان حدود سه میلیون است درحالی‌که هیچ مشکلی ناشی از افزایش قیمت و تأمین آن وجود نداشت اما متأسفانه شاهد افزایش مصرف کاذب آن تا حدود شش میلیون مترمکعب بوده‌ایم.

وی با اشاره به مصرف چهار برابری بنزین در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: درحالی‌که بنزین در خط لوله و انبارها مملو بود اما متأسفانه نگرانی‌ها در جامعه شکل و اشاعه داده شد و سرمایه‌های اجتماعی نادیده گرفته شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در جریان گرانی بنزین سرمایه اجتماعی آسیب‌دیده گفت: همه باید کمک کنند تا نگرانی و آسیبی که جامعه از افزایش بنزین داشته به حالت اولیه خود برگردد.

سالاری با اشاره به طرح بوم‌گردی در توسعه اقتصادی استان تصریح کرد: بوم گردی زیر بخشی از گردشگری در گیلان است و ظرفیت عظیمی در گیلان درزمینه بوم گردی وجود دارد که در صورت پرداختن به آن‌ها یقیناً شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه بوم گردی صرفاً در محدوده روستا برای کسب درآمد است گفت: یک روستایی با احداث و توسعه بناهای روستا در راستای بوم‌گردی کسب سود خواهد داشت اما اگر این ظرفیت خالی بماند توسط افراد خارج از روستا استفاده و نقشی در افزایش اقتصاد روستا نخواهد داشت.

*تولید نرم‌افزار معرفی طرح‌های بوم گردی توسط جوانان استان

استاندار گیلان از طراحی نرم‌افزارهای برای توسعه بوم گردی در گیلان تأکید کرد و افزود: به کمک جوانان در گیلان نرم‌افزارهایی طراحی می‌شود که طرح‌های بوم گردی در بستر فضای مجازی معرفی و سازوکارهای دریافت و پرداخت پول در آن مشخص باشد.

سالاری با اشاره به وضعیت شرکت‌های صنعتی در گیلان بیان کرد: شرایطی در استان به وجود آمده که در کنار شرکت‌های مشکل‌دار، برخی از شرکت‌ها از حالت نیمه فعال به فعال تبدیل‌شده درحالی‌که فروش و درآمد برخی از شرکت‌ها در گیلان با توجه به شرایط فعلی نرخ ارز افزایش نیز داشته است.

وی با اشاره به برخی از قوانین منقضی شده در راستای سرمایه‌گذاری گفت: برخی از قوانین در گیلان در حوزه سرمایه‌گذاری منقضی شده و این مسئله مختص گیلان نیست و باید تغییر کنند.

استاندار گیلان با اشاره به ورود سرمایه‌گذار آلمانی برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی رودبار و کارشکنی برخی از مسئولان در خصوص آن خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی برای راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های خاص در گیلان وجود ندارد اما برخی از پیمانکاران شرایطی را هم‌زمان با چندین طرح مقایسه می‌کنند و بعد وارد عمل می‌شوند.

*فاضلاب مهم‌ترین مشکل رودخانه‌ها است

سالاری با اشاره به معضلات دو رودخانه بزرگ رشت تصریح کرد: نباید رودخانه‌های رشت را تنها در خود رودخانه‌ها دید بلکه حل معضل فاضلاب که مهم‌ترین مشکل رودخانه‌ها است نیازمند ایجاد سدهایی برای جبران کمبود آب در فصل کم‌آبی، عقب‌نشینی و زیباسازی آن‌ها است.

وی با اشاره به روند کند و مغفول مانده پروژه‌های عمرانی ازجمله سدهای شفارود و لاسک افزود: مشکلات این سد در حد اولیه با مشارکت رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست حل‌شده و امیدواریم روند احداث آن تسریع شود.

استاندار گیلان با اشاره به بلاتکلیفی سایت نفتی خزر خاطرنشان کرد: سیاست دولت استخراج نفت در اعماق بسیار زیاد نیست و شرکت‌های نفتی دنبال استخراج نفت در میدان‌ها با عمق کم ازجمله جنوب هستند.

سالاری با اشاره به سکوی نیمه‌تمام امیرکبیر در خزر افزود: مسئولان مربوطه و مردم معتقد هستند که در این سایت نفتی باید پتروشیمی با آلایندگی کمتر و درآمد بیشتر را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم برند سازی برنج ازجمله هاشمی و علی کاظمی در گیلان تصریح کرد: اینکه تولید و توزیع برنج با برند باشد پیشنهاد خوبی است و باید این طرح با خرید تضمینی و معرفی برند محصول برنج با در نظر گرفتن بسته‌بندی مطلوب به فروشگاه‌های معتبر عرضه شود تا کیفیت و افزایش تولید برنج رقم بخورد.

*اجازه انتصاب مسئول مخالف دولت را نمی‌دهم

استاندار گیلان با اشاره به انتصابات سیاسی در بین مدیران گفت: هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهم شخصی را که مخالف دولت بوده در استان مسئولیت بگیرد چون مردم به سیاستی رأی داده‌اند و من بر این منش معتقد هستم.

سالاری با تأکید بر حمایت قانونی از رسانه‌ها بیان کرد: در چارچوب قانون از رسانه‌ها حمایت می‌کنم اما از رسانه‌ای که تنها اسم دارند و حتی یک نسخه از آن در استان توزیع نمی‌شوند حمایتی نخواهم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به بسته‌های حمایتی از خبرنگاران خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی خبرنگاران تاکنون پرداخت‌شده و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

سالاری با تأکید بر اینکه هیچ دخالتی در تصمیمات تخصصی ورزشی نمی‌کنم افزود: از تصمیم تخصصی دستگاه‌های مسئول حمایت می‌کنم اما هیچ‌گاه وارد مباحث سیاسی و یا کشمکش‌های بیهوده نخواهیم رفت.

وی با اشاره به نوسانات برق در گیلان تصریح کرد: توزیع برق در کشور نسبت به مصرف در امسال افزایش یافت و دلایل آن کاهش منابع آبی و مصرف بیش‌ازحد مجاز است و این امر موجب شد تا خاموشی نوبتی را در گیلان داشته باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت تالاب بندرانزلی خاطرنشان کرد: روش‌های مکانیکی و نانو توسط کارشناسان در خصوص لایه روبی تالاب اندیشیده شده است اما اجرای این مدل نیازمند اعتبار حدود دو هزار میلیارد تومانی است که در شرایط فعلی کشور امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads