کد خبر: 17128 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 ژانویه 2013 - 18:08

زندگی عشایر گیلان در نمایشگاه دائمی بین المللی پایتخت به نمایش درمی آید

خوبان خبر: برپایی این نمایشگاه موجب خواهد شد تا گردشگران بصورت هدفمند و با در نظر گرفتن جاذبه های متعدد استان به گیلان سفر نمایند و ضریب ماندگاری گردشگران در استان افزایش یابد.

به گزارش خوبان به نقل از 8دی، کمیته فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با موضوع برپایی نمایشگاه دائمی بین المللی تهران در دهه فجر و با حضور اعضای کمیته و معاونان تشکیل شد. در این نشست مقرر شد استان گیلان با همه ظرفیت و توانمندی موجود در حوزه اقوام و عشایر به منظور معرفی جاذبه های گردشگری به ویژه گردشگری روستایی عشایری و فرهنگی درجشنواره شرکت نماید.

در این جلسه مقرر شد برای معرفی محصولات صنایع دستی لباس محلی و زندگی عشایری بصورت زنده و با اجرای مراسم آیینی و موسیقی سنتی و حضور هنرمندان شاخص رشته مربوطه درنمایشگاه یاد شده شرکت نمایند.

گردشگری فرهنگی امروزه یکی از گونه های مورد استقبال گردشگری و به همین منظور این اقدام با هدف آشنایی دیگر مردمان سرزمینمان با آداب فرهنگی و رسوم زندگی اقوام و عشایر گیلان انجام خواهد شد.

برپایی این نمایشگاه موجب خواهد شد تا گردشگران بصورت هدفمند و با در نظر گرفتن جاذبه های متعدد استان به گیلان سفر نمایند و ضریب ماندگاری گردشگران در استان افزایش یابد.

انتهای پیام/809


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads