کد خبر: 171267 - تاریخ: دوشنبه، 30 جولای 2018 - 19:46

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

اعتبارات شهرستان رشت به سهم جمعیتی آن نزدیک خواهد شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه سعی داریم اعتبارات شهرستان رشت را به سهم واقعی خود برسانیم، گفت: با شیب ملایم بودجه رشت را به سهم جمعیتی آن نزدیک می‌کنیم.

به گزارش خوبان، کیوان محمدی، به تشریح بودجه کل کشور در سالجاری پرداخت و گفت: کل بودجه کشور ۱.۲۲۲.۵۵۲ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۴۴۳.۲۶۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۳۶.۲ درصد به عنوان بودجه عمومی در اختیار دولت بوده و بقیه در اختیار شرکت‌ها، بانک‌ها و سایر موسسات قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: از بودجه عمومی مبلغ ۳۳۷.۱۴۸ میلیارد تومان(بیش از ۷۶ درصد) به صورت هزینه‌ای صرف اداره دستگاه‌های دولتی شده و بقیه(۲۴ درصد) به اشکال مختلف صرف امور عمرانی کشور می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، با اشاره به وضعیت بودجه عمرانی، تصریح کرد: این رقم ۲۴ درصد معادل ۱۰۶.۱۱۱ میلیارد تومان می‌شود که ۷۱ درصد آن معادل ۷۵ هزار میلیارد تومان تملک دارایی سرمایه‌ای و ۲۹ درصد یعنی ۳۱ هزار میلیارد تومان دارایی‌های مالی است.

این مقام مسئول، درخصوص توزیع ۷۵ هزار میلیارد تومان در کشور، استان و شهرستان‌ها، گفت: از این رقم، بودجه شهرستان‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی ۴۸ هزار میلیارد تومان و ردیف متفرقه نیز ۱۵ هزار میلیارد تومان است که مجموعا کمتر از ۴ درصد شهرستان ها را شامل می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی توزیع اعتبارات بر مبنای شاخص‌های جمعیت و محرومیت است، اما نظر ما بر این است که می‌بایست شاخص وسعت نیز در نظر گرفته شود تا برخی از شهرستان‌های دارای وسعت نظیر رودبار، سیاهکل و تالش آسیب نبینند.

وی درخصوص اعتبارات شهرستان رشت نیز متذکر شد: در حالی که رشت ۳۸ درصد جمعیت استان را در خود جای داده و در روز، جمعیت کثیری از سایر نقاط به آن آمد و شد دارند، این روند موجب آسیب‌رسانی به زیرساخت‌های این شهر و گسترش حاشیه‌نشینی در آن شده است لذا طی دو دهه اخیر بودجه رشت بین ۱۶.۵ درصد تا ۲۵ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، با بیان اینکه حاشیه‌نشینی به عنوان خطری بزرگ رشت را تهدید می‌کند، یادآور شد: سعی داریم اعتبارات شهرستان رشت را به سهم واقعی خود برسانیم. اگر می‌خواستیم به طور ناگهانی بودجه را افزایش دهیم سایر شهرستان‌ها آسیب می‌دیدند لذا با شیب ملایم بودجه رشت را به سهم جمعیتی آن نزدیک می‌کنیم.

انتهای پیام/32636


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads