کد خبر: 170773 - تاریخ: دوشنبه، 23 جولای 2018 - 03:45

خوبان خبر گزارش می دهد:

شهر خمام با بوی خوش رضوی عطرآگین شد / هشت سال با «زیر سایه خورشید»

نویسنده : سارا احمدی

آری مردم ولایی خمام در مناسبت‌های مختلف عشقشان به ائمه اطهار(ع) را به اثبات رسانده‌اند و این بار هم با حضور گسترده خود در استقبال از کاروان رضوی، برگی دیگر را به پرونده درخشان بخش افزودند.

به گزارش خوبان خبر؛ تفاوتی ندارد بار اول باشد که پرچم متبرک امام رضا (ع) را به شهر و دیارت می‌آروند یا خود خادمی هستی و برای اولین بار پرچم حرمش را در میان خیل مردم مشتاق می‌گردانی؛ حس و حالی وصف‌ناشدنی است وقتی همه در زیر سایه خورشید هستیم، خورشیدی که حرمش به وسعت دل‌های زائرانش است و خادمان آن به شوق خدمت به این دل‌های زائر، خستگی نمی‌شناسند و شهر  به شهر پرچم‌گردانی می‌کنند.

نمی‌دانم از چه می‌خواهم بنویسم و از چه سخن‌ بگویم. تنها می‌دانم حال که قلم به دست گرفته‌ام تا از صحنه وصال یعقوبیان به یوسفشان بگویم، در میان واژه‌ها حیران و سرگردان به دنبال کلمه‌ای برای وصف می‌گردم چرا که قلم عاجز می‌ماند اگر بخواهی شرح‌حال مردمانی را بگویی که از روزها پیش برای استقبال از خادمان حرم رضوی لحظه‌شماری می‌کنند. نوشتن سخت می‌شود وقتی می‌خواهی ضجه‌های مادری بر روی پرچم بارگاه ملکوتی امام غریبمان، را به رشته تحریر درآوری. نوشتن دشوار است وقتی می‌خواهی از اشک‌های بانویی گیسو سپید سخن بگویی که پنج سال برای زیارت امام رضا(ع) بی‌قراری می‌کند.

آری، می‌خواهم از مردمانی بگویم که شوق زیارت امام رضا(ع) برایشان طاقتی باقی نگذاشته است. همان مردمانی که برای استقبال از خادمان حرم مطهر رضوی سنگ تمام گذاشته‌اند.

اشک‌ها و ناله‌های جمعیت رشته افکارم را در هم می‌گسلد. با اشتیاقی وصف‌ناشدنی بر پرچم بوسه می‌زنند و اشک می‌ریزند. هر کدام در میان ضجه‌هایشان، دلتنگی هایی را بیان می‌کنند.

به راستی که چه زیبا با اشک‌های خالصانه‌شان عقده دل می‌گشایند و چه بی‌ریا نجوا می‌کنند. هر کس بوسه‌ای بر پرچم می زند و در گوشه‌ای در دنیای خود فرو می رود.

آری مردم ولایی خمام در مناسبت‌های مختلف عشقشان به ائمه اطهار(ع) را به اثبات رسانده‌اند و این بار هم با حضور گسترده خود در استقبال از کاروان رضوی، برگی دیگر را به پرونده درخشان بخش  افزودند.

 

انتهای پیام/56266


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads