کد خبر: 170642 - تاریخ: شنبه، 21 جولای 2018 - 10:33

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

دستگاه‌های نظارتی از واردات برنج خارجی به کشور جلوگیری کنند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به فرا رسیدن فصل دروی برنج در مزارع شمال کشور گفت:‌ دستگاه‌های نظارتی باید به تکلیف قانونی خود عمل کرده و جلوی واردات برنج خارجی را بگیرند.

به گزارش خوبان، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ با توجه به آغاز برداشت برنج از مزارع شمال کشور از دولت و تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انتظار داریم به تکلیف قانونی خود عمل کرده و جلوی واردات برنج خارجی به داخل کشور را بگیرند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد:‌ به اعتقاد بنده ما هیچ کمبودی در حوزه تولید برنج نداریم و تنها با جلوگیری از برخی ریخت و پاش‌های دولتی‌ها در حوزه مصرف برنج و ممانعت از ورود بدون ضابطه برنج خارجی،‌ می‌توانیم مصرف یکسال کشور را نیز تأمین کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان داشت:‌ در این مقطع زمانی حساس که کشاورزان دست‌رنج ماه‌ها تلاش و کوشش خود را برداشت می‌کنند حمایت جدی دولت از آن‌ها و ممنوعیت ورود برنج خارجی چه از مبادی رسمی کشور و چه از راه‌های غیرقانونی بسیار ضروری است.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ قانون صراحتاً توزیع برنج خارجی را سه ماه قبل از برداشت محصول داخلی و سه ماه بعد از آن را ممنوع کرده بنابراین انتظارمان از مجموعه دولت به ویژه وزارت صنعت و معدن این است که به وظیفه قانونی خود عمل کرده و از توزیع برنج خارجی خودداری کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود:‌ در صورت انجام هرگونه تخلف در حوزه بازرگانی محصول برنج و واردات غیرقانونی به داخل کشور دولت،‌ قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی متولی امر باید به شدت مقابل آن ایستاده و با متخلفان برخوردهای قانونی انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد وزارت جهاد کشاورزی زیر ذره‌بین نمایندگان قرار دارد ابراز داشت:‌ در صورتی که وزارت جهاد کشاورزی در عمل به وظایف قانونی خود و کنترل مدیریت بازار برنج کوتاهی کند مطمئناً نمایندگان مجلس اینبار نسبت به این وزارتخانه تصمیم جدی خواهند گرفت.

کوچکی‌نژاد از برگزاری نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی و مجمع نمایندگان گیلان در همین هفته خبر داد و گفت:‌ موضوعات مهمی نظیر بازرگانی محصول برنج،‌ خرید تضمینی محصول توسط دولت،‌ جلوگیری از واردات و توزیع برنج خارجی از مهم‌ترین موضوعات این جلسه است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر این مسئله که در این مقطع زمانی کشاورزان به شدت نیازمند حمایت دولتند افزود:‌ کشاورزان گیلانی سال زراعی بسیار سخت و استرس‌زائی را پشت سر گذاشته‌ و برای به بار نشستن محصولشان متحمل هزینه‌های بسیاری شده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس از افزایش 50 درصدی هزینه‌های تولید برنج سخن گفت و عنوان کرد:‌ علاوه بر مسائلی نظیر کم‌آبی که نگرانی‌های زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرد هزینه تولید در بخش کارگری و ماشین‌آلات نیز به نسبت سال گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشت.

کوچکی‌نژاد عملکرد استانداری گیلان و دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه مدیریت منابع آب را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ عدم نقش‌آفرینی دستگاه‌های متولی در امر بازرگانی برنج نه‌تنها تمام این زحمات را به باد خواهد داد بلکه دلسردی کشاورزان را نیز منجر می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تأکید مجدد بر اینکه کشاورزان نگران وضعیت آینده بازار هستند تصریح کرد:‌ در سال‌های اخیر واردات و یا قاچاق انواع کالاها به داخل کشور آسیب‌های فراوانی را به بخش تولید کشور وارد کرده که حوزه کشاورزی یکی از این بخش‌ها است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان وظیفه دستگاه‌های نظارتی در حوزه واردات برنج را حساس‌تر از گذشته اعلام کرد و گفت:‌ در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین به سال حمایت از کالای ایرانی شده جلوگیری از قاچاق برنج به داخل کشور حداقل انتظار ما از دولت و دستگاه‌های نظارتی است.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads