کد خبر: 170542 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 جولای 2018 - 10:23

دبیر همایش ملی گیاهان دارویی گیلان:

استفاده از ظرفیت های گیاهان دارویی در گیلان مغفول مانده است

دبیر همایش ملی گیاهان دارویی گیلان با انتقاد از مغفول ماندن استفاده از ظرفیت های گیاهان دارویی در این استان گفت: شهرستان های آستارا و تالش رویشگاه های بی نظیر گیاهان دارویی هستند.

به گزارش خوبان، ابو علی گلزاری صبح پنجشنبه در جریان آغاز اولین همایش ملی گیاهان بومی و دارویی استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد تجاری سازی گیاهان دارویی شهرستان آستارا در این جشنواره و همایش ملی اظهار کرد: این همایش دو روزه خواهد بود و بحث های علمی آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا و نمایشگاه و جشنواره آن نیز در محل دهکده گردشگری حیران برگزار خواهد شد.

وی استان گیلان و به ویژه  شهرستان های آستارا و تالش را منبع غنی گیاهان دارویی کشور و استان گیلان عنوان کرد و افزود: متاسفانه هیچ  فعالیت اثر گذار و جدی در زمینه گیاهان دارویی توسط شرکت های صنعتی در استان گیلان انجام نمی شود و برگزاری این همایش و جشنواره با هدف معرفی فرآورده های طبیعی و گیاهی گیلان و آستارا انجام می شود و یک اقدام بزرگ ملی در راستای منافع اقتصادی کشور است.

گلزاری ادامه داد: جشنواره فوق در جریان اقتصادی مرتبط با گیاهان دارویی، اشتغال و کار آفرینی در سطح کشور و استان گیلان نقش ویژه ای خواهد داشت.

وی با تاکید بر استفاده از اراضی شیبدار برای کشت گیاهان دارویی، گفت: رویشگاه های طبیعی را با گونه های گیاهی دارویی باید توسعه داد.

عضو هئیت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با اشاره به نقش صنعت گیاهان دارویی در توسعه اقتصادی کشور، افزود: از جمله اهداف برپایی این جشنواره می توان به افزایش دانش عمومی در خصوص مصرف صحیح گیاهان دارویی و فرآورده های طبی اشاره کرد.

گلزاری خواستار استفاده کشاورزان از زمین های خالی خود در مناطق مختلف استان گیلان شد و اظهار کرد: کشاورزان پس از بهره برداری دو یا سه ماهه از زمین های کشاورزی در سایر فصول سال زمین های کشاورزی را به حال خود رها می کنند و این در حالی است که می توانند با بهره برداری مناسب از ظرفیت های  گیاهان دارویی اقتصاد منطقه را متحول کنند.

وی تعداد شرکت‌های گیلانی موجود در جشنواره ملی گیاهان دارویی استان گیلان را ۲۰ شرکت دارای غرفه و ۵۰ نفر فعال در این زمینه عنوان کرد و گفت: از پارک علم و فن آوری استان گیلان و شرکت های دانش بنیان که در مراکز رشد فعال هستند، نمایندگانی در این جشنواره حضور دارند.

دبیر اولین همایش ملی گیاهان دارویی استان گیلان با اشاره به حضور مهمانان خارجی از جمهوری آذربایجان و از وزارت کشاورزی این کشور در همایش ملی گیاهان دارویی استان گیلان، اظهار کرد: در این همایش جعفر میر فخرایی دبیر انجمن تولید کنندگان گیاهان دارویی و داروهای گیاهی ایران، ولی الله  مظفریان گیاه شناس برجسته کشور، علی محمد عمویی نماینده ویژه  معاونت علمی رئیس جمهور و همچنین جواد میر عرب معاون برنامه ریزی و بین الملل گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی حضور دارند.

منبع:مهر

انتهای پیام/3


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads