کد خبر: 170511 - تاریخ: چهارشنبه، 18 جولای 2018 - 18:37

مدیر کل بهزیستی گیلان:

افزایش مراکز اورژانس اجتماعی گیلان/ ۱۸ هزار نفر تحت پوشش هستند

مدیرکل بهزیستی گیلان از افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در این استان خبرداد و گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در چهار بخش تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند.

به گزارش خوبان، حمدرضا پارسی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی که در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی برگزار شد با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان، اظهارکرد: مناسب سازی ساختمان‌ها، اماکن عمومی و سامانه های حمل و نقل در سطح شهر برای معلولان، پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت و اجرای خدمات درمانی شامل توانبخشی، روانبخشی و گفتار درمانی، پرداخت حق پرستاری به معلولیت های شدید، ارائه خدمات و کمک هزینه برای معلولان شاغل از جمله خدمات تصویب شده در این قانون است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی گیلان هستند، افزود: این آمار در چهار بخش زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای سرپرست از کار افتاده، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و خانوارها دارای چند قلو است.

 اجرای طرح ملاقات کودکان طلاق با والدین

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه ۵۸ درصد زوجینی که برای طلاق مراجعه می‌کنند دارای فرزند هستند، گفت: بهزیستی گیلان برای پیشگیری از آسیب به فرزندان طلاق با همکاری با دادگستری گیلان طرحی با عنوان «ملاقات کودکان طلاق با والدین» را از اول اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی کرده که شنبه هفته آتی این طرح به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی درباره دخالت بهزیستی گیلان در بحث طلاق با اشاره به وجود ۵  هزار و ۹۰۲ پرونده در سال ۹۶، خاطرنشان کرد: براساس این مداخلات شاهد سازی در ۱۱ درصد پرونده ها بوده است.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به افزایش اورژانس های اجتماعی در گیلان از ۵ به ۱۴ مرکز، تصریح کرد: در هفته بهزیستی مرکز اورژانس اجتماعی ماسال به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

پارسی  به بهره برداری از یک مرکز دیگر در شهر شفت در هفته دولت نیز اشاره کرد و یادآورشد: امیدواریم با افتتاح مرکز اورژانس سیاهکل در نیمه دوم سال جاری بتوانیم پوشش این مراکز را در استان به ۱۰۰ درصد برسانیم.

۴۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان

وی در ادامه از افتتاح مرکز اورژانس املش به عنوان پانزدهمین مرکز و از به کارگیری ۹۰ نیروی کار تحصیل کرده در رشته های روانشناسی و مددکاری در این مراکز خبرداد و گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه با نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و آتش‌نشانی برای مداخلات به هنگام براساس آمار در سال گذشته ۵۵۵ مورد کودک آزاری، ۳۰۳ مورد همسرآزاری و ۴۴۴ مورد اقدام به خودکشی به مراکز اورژانس اجتماعی گزارش شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان ادامه داد: طی تفاهمی نامه با اداره کل زندان ها حمایت از زنان خود سرپرست و سرپرست خانوار که در زندان بوده و یا فرزندانشان در زندان هستند و نیز کودکی که ناگزیر با مادرش در زندان است مورد حمایت قرار می گیرد.

وی در مورد درمان معتادان متجاهر نیز گفت: اداره مراکز معتادان متجاهر به بهزیستی ارجاع داده شده است که گیلان نیز جزء شش استانی است که درمان معتادان متجاهر را پوشش می دهد.

پارسی با اشاره به پوشش ۴۰ هزار معلول، اظهار کرد: سومین جشنواره موسیقی معلولان بهزیستی گیلان در روزهای ۲ و ۳ مرداد ماه برگزار می شود که ۱۹۵ نفر در قالب ۵۲ اثر به صورت ۱۵ کار گروهی و ۳۷ کار انفرادی در این برنامه شرکت دارند.

 

انتهای پیام/26323

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads