کد خبر: 170470 - تاریخ: چهارشنبه، 18 جولای 2018 - 09:13

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

اجرای طرح جانشین پروری حوزه پرستاری آبان سال جاری در گیلان

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرایی شدن طرح جانشین پروری حوزه پرستاری در برخی از استان های کشور از اجرایی شدن آن از آبان ماه سال جاری در گیلان خبرداد.

به گزارش خوبان، مریم حضرتی بعدازظهر سه شنبه در نشست با پرستاران گیلان که در سالن اجتماعات معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد از تشکیل شورای سیاستگذاری در حوزه معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: این شورا با حضور ۳۰ نخبه حوزه پرستاری در بخش های مختلف پرستاری تشکیل شده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تفکیک اضافه کار از کارانه حق پرستاران است، درباره پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران، اظهار کرد: این موضوع یکی از دغدغه های پرستاران است که در این باره جلساتی برگزار شده و به زودی نتیجه نهایی اعلام می شود.

وی همچنین از تشکیل کمیته ملی اخلاق در حوزه معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: این کمیته به منظور ارتقای کیفی اخلاق در جامعه پرستاری در سطح کشور برنامه ریزی شده است.

حضرتی در ادامه با اشاره به اینکه طرح رضایت‌نامه آگاهانه برای بیماران ایجاد شده است، تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های مهم این معاونت امضای رضایت‌نامه پزشکی از سوی بیماران است. زیرا گرفتن امضای بدون آگاهی، اقدامی غیراخلاقی در مقابل بیمار بوده به همین دلیل فرم رضایت‌نامه باید برای بیماران با حضور یک پزشک و پرستار تفهیم شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح جانشین‌پروری حوزه پرستاری در چند استان کشور اجرا شده و این طرح آبان ماه امسال نیز در استان گیلان اجرایی می‌شود.

حضرتی از تشکیل تیم پرستاری بحران خبر داد و گفت:‌ دوره‌های پودمانی تخصصی به منظور تشکیل یک تیم تخصصی پرستاران بحران برگزار می‌شود و برنامه های این تیم از بهمن‌ ماه سال جاری آغاز می شود.

کد خبر 4349844


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads