کد خبر: 170417 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 جولای 2018 - 11:17

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان خبر داد:

کاهش 3 تا 7 درجه‌ای دما گیلان/باران تابستانی به گیلان رسید

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان از کاهش 3 تا 7درجه‌ای دمای هوا، وزش باد، رعدوبرق و بارندگی از امروز در گیلان خبر داد.

به گزارش خوبان، محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: تجزیه‌وتحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ جریانات شمالی و عبور امواج ناپایدار در ساعات آینده از منطقه است.

وی با اشاره به کاهش دما 3 تا 7 درجه‌ای در گیلان افزود: از ساعات آینده تا عصر فردا، شرایط برای افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعدوبرق و تگرگ در مناطق مستعد، به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها مهیا است و در این ساعات بیشینه دما در نواحی جلگه‌ای بین 27 تا 31 درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به ورود هوای خنک و بارشی از امروز به استان گفت: از امروز با توجه به ماهیت بارش‌های رگباری، احتمال وقوع رگبارهای شدید موقتی در نواحی مرکزی و غربی استان وجود دارد.

دادرس با بیان اینکه احتمال آب‌گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و رانش زمین در ساعات آینده وجود دارد گفت: مردم در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در مزارع برنج و نواحی مرتفع، به‌ویژه باغات چای خودداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه در این مدت دریا مواج و برای انجام فعالیت‌های دریایی و شنا نامناسب است بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، سازمان آب و منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بندرها و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر می‌شود.

انتهای پیام/3389

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads