کد خبر: 170415 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 جولای 2018 - 11:13

استاندار گیلان در نشست با خانواده سازمان امور مالیاتی استان تاکید کرد:

شفاف سازی در نحوه هزینه کرد مالیات به کاهش فرار از پرداخت مالیات منجر میشود

استاندار گیلان شفاف سازی در نحوه هزینه کرد مالیات توسط سازمان امور مالیاتی در کشور را مهم قلمداد و خاطرنشان کرد: رفتار شفاف ما در سیستم عملکرد اداره امور مالیاتی، به کاهش فرار از پرداخت مالیات، کمک قابل توجهی می کند.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری در این نشستی که به مناسبت گرامیداشت هفته مالیات در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ارائه خدمات بهتر به مردم مستلزم پرداخت به موقع و مناسب مالیات توسط مودیان است و به طور طبیعی هرچه میزان تاثیر این پرداخت ها در کیفیت خدمات به مردم بهتر نمایان شود، انگیزه جهت پرداخت مالیات نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اثرات وصول صحیح مالیات، صرفا درآمدزایی بیشتر برای دولت نیست، تصریح کرد: هدایت بسیاری از رویکردهای مدیریتی کلان در کشور بر اساس وضع مالیات بیشتر تنظیم می‌ شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به سیاست دولت مبنی بر افزایش میزان مالیات دریافتی و به تبع آن افزایش اعتبار خزانه دولت، اظهار داشت: مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات مستقیم می تواند رفتار جامعه را هدایت و به بهبود شرایط کشور کمک کند.

 سالاری در ‌پایان، طرح جامع مالیاتی را طرحی کارآمد توصیف کرد و با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی می تواند منجر به عدالت مالیاتی، شفافیت در عملکرد و کاهش فرار مالیاتی شود، گفت: این طرح در راستای تحقق دولت الکترونیک پیش بینی شده و نیاز است در اجرای آن دقت نظر صورت گیرد.

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads