کد خبر: 170389 - تاریخ: دوشنبه، 16 جولای 2018 - 17:35

در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از راه آهن قزوین- رشت مطرح شد؛

۷۰ روز تا افتتاح راه آهن قزوین-رشت/شمارش معکوس آغاز شد

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن قزوین-رشت درحالی برگزار شد که مسئولان از تزریق نقدینگی برای اتمام این پروژه و بهره برداری از آن تا ۷۰ روز آینده خبردادند.

به گزارش خوبان،  ظهر دوشنبه خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، مصطفی سالاری استاندار گیلان، شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان از مراحل اجرای پروژه راه آهن قزوین به رشت بازدید به عمل آمد.

تزریق اعتبار ۴۸ میلیارد تومانی به پروژه راه آهن قزوین به رشت

مصطفی سالاری درحاشیه این بازدید در نشست بررسی وضعیت این پروژه با اشاره به مراحل پایانی پروژه راه آهن قزوین به رشت، اظهار کرد: این پروژه در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهوری در استان گیلان به بهره برداری می رسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در این سفر علاوه بر این پروژه، پروژه های دیگری نیز به بهره برداری می رسد، افزود: در جلسه اخیر مدیران کشوری و استانی در سازمان برنامه و بودجه قرار شد که ۴۸ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شود.

وی از راه اندازی مرکز نمایشگاهی تولید و عرضه سازه های چوبی در کنار این ایستگاه خبرداد و خاطرنشان کرد: این اقدام به دلیل وجود زیرساخت های لازم در این منطقه بوده است.

سالاری در ادامه همچنین به مسیر پرتردد و حادثه خیز رشت به جیرده و توافقنامه ۲۰ میلیارد تومانی به منظور تسهیل در تردد و کاهش حوادث در این مسیر اشاره کرد و گفت: پروژه چهار خطه کردن مسیر رشت به جیرده شامل ۹ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه توافقات لازم برای اجرای این پروژه امروز به امضا رسید، ادامه داد: در این توافقنامه ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۱۰ میلیارد تومان از طریق منابع شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است.

نقش مهم راه آهن قزوین -رشت در توسعه حمل و نقل

در ادامه این نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به حمایت های دولت برای اتمام هرچه سریعتر پروژه راه آهن قزوین به رشت، یادآورشد: راه آهن قزوین به رشت با قرار گرفتن در مسیر اتصال کریدور شمال- جنوب در حوزه حمل و نقل ملی و بین‌المللی از اهمیت خاصی برخوردار است.

خیرالله خادمی به سرعت گرفتن احداث راه آهن قزوین- رشت با توجه به تزریق نقدینگی به این پروژه در هفته اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: از هر ظرفیتی برای تسریع در بهره‌برداری این پروژه در آینده‌ای نزدیک استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ روز تا زمانبندی انجام شده برای اتمام این پروژه باقیمانده است، افزود: باید با همکاری اجرای این پروژه را تسهیل و شاهد بهره برداری آن در آینده نزدیک باشیم.

 

انتهای پیام/226


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads