کد خبر: 170326 - تاریخ: یکشنبه، 15 جولای 2018 - 09:03

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

امکانات لازم برای رفع مشکل آب کشاورزی گیلان وجود ندارد

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس گفت: استاندار گیلان گفته است که امکانات لازم برای رفع مشکلات آب کشاورزی در گیلان وجود دارد اما حقیقت اینگونه نیست.

به گزارش خوبان،  محمود شکری در رشت اظهار داشت: اعتبارات صندوق توسعه ملی در راستای تامین آب شرب روستایی باید به صورت ریالی باشد اما در حال حاضر شاهد هستیم که 60 درصد از آن به صورت اسناد مالی ارائه شده است و پیمانکاران نیز این مسئله را نمی‌‌پذیرند.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس با اعلام اینکه بیشترین مراجعات به وی به دلیل مشکلات آب شرب روستایی است گفت: استاندار گیلان گفته است که امکانات لازم برای رفع مشکلات آب کشاورزی در گیلان وجود دارد اما حقیقت اینگونه نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر هزینه فراوانی برای حفر چاه در راستای رفع مشکلات آب کشاوزی در گیلان شده است خاطرنشان کرد: این چاه بلااستفاده مانده زیرا لوله‌های لازم برای بهره‌برداری از آن تامین نشده است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: سال‌ها است که درباره توسعه متوازن منطقه‌ای صحبت می‌کنند اما فومن و شفت همچنان محروم بوده و ما شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های استان به طور نقد دریافت شود و برای تامین اعتبار پروژه‌های ملی از اوراق استفاده شود.

سیدکاظم دلخوش با اعلام اینکه دولت در شرایط فعلی باتمام توان در تلاش است تا با تحریم‌ها مقابله کند خاطرنشان کرد: این واقعیت را باید بپذیریم که در حال حاضر شرایط کشور نسبت به تحریم‌های گذشته شرایط مناسبی نیست.

فرماندار رشت نیز در این جلسه گفت: اگر بخواهیم منصفانه سخن بگوییم باید اذعان کنیم که تمام مدیران گیلان در راستای رفع مشکل آب کشاورزی شبانه‌روزی تلاش کردند و نباید به گونه‌ای بحث شود که ایجاد یأس و ناامیدی کنیم.

سیدمحمد احمدی با اعلام اینکه میزان برخورداری شهرستان رشت از آب شرب کمتر از 37 درصد است خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی برای به صورت متمرکز جذب شده و از پراکندگی آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads