کد خبر: 170324 - تاریخ: یکشنبه، 15 جولای 2018 - 09:01

استاندار گیلان:

درخواست کاهش تعرفه برق استان گیلان به دولت ارائه شد‌

استاندار گیلان با اعلام اینکه میزان برق مصرفی گیلان همانند استان‌های گرمسیری است گفت: درخواست کاهش تعرفه برق استان گیلان به دولت و شرکت توانیر داده شده است.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت اظهار داشت: بیش از 90 درصد اعتبارات قانون بودجه در اختیارات سازمان‌های ملی مانند وزارتخانه‌ها است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بودجه‌ای که در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد مانند گذشته است گفت: استان‌های کشور می‌توانند در صورت ارائه برنامه و طرح مناسب سهم قابل ملاحظه‌ای از اعتبارات ملی کسب کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان یکی از عوامل موثر در ارزیابی مدیران اجرایی استان گیلان را میزان جذب اعتبارات ملی دانست و تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان این امر را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در راستای جذب اعتبارات ملی گفت: اگر مدیران اجرایی استان طرح‌‌ها و برنامه‌های مناسبی به نمایندگان مجلس ارائه کنند می‌توانند سهم قابل توجهی از اعتبارات ملی را جذب کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اعلام اینکه باید وضعیت سنوات گذشته در زمینه جذب اعتبارات ملی بررسی شود افزود: باید میزان اعتبارات استانی و ملی به‌صورت یک کتابچه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

استاندار گیلان با اعلام اینکه مدیران اجرایی استان گیلان باید در هزینه اعتبارات نگاه صرفه‌جویانه داشته باشند خاطرنشان کرد: باید برای تخصیص اعتبارات به پروژه‌ها اولویت‌بندی شود.

وی با اشاره به افزایش بی‌سابقه دمای هوای استان گیلان تصریح کرد: در حال حاضر میزان مصرف برق گیلان همانند استان‌های گرمسیر است و از شرکت توانیر درخواست کردیم تا تعرفه برق گیلان را همانند این استان‌ها کاهش دهد.

سالاری با بیان اینکه همه مسئولان استان گیلان تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکلات آب کشاورزی به کار گرفته‌اند اظهار داشت: بازندگی در حوزه‌های بالادستی سد منجیل سبب شد تا نگرانی ما در این حوزه کاهش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اعلام اینکه هزار کیلومتر از انهار استان گیلان امسال لایروبی شده است اظهار داشت: طی 20 سال گذشته هیچگاه به این میزان لایروبی در استان گیلان صورت نگرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: 64 درصد بودجه امسال مربوط به موسسات و بانک است و مابقی بودجه عمومی دولت است.

محمدعلی محمدی با بیان اینکه 75 هزار میلیارد تومان از بودجه امسال مربوط به تملک دارایی است عنوان داشت: 12 هزار میلیارد تومان از این مبلغ بودجه‌ای است که در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads